[linux-baslangic] Re: YNT:Re: LINUXNET CIKMIS...

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Thu 08 Apr 2004 - 15:18:45 EEST

Merhaba
Sanırım yanlış anladınız. Ben Linuxnet'i o bahsettiğiniz kalın ve içi boş
dergiler ile karşılaştırmadım bir kere. Daha evvel de yazdığım gibi "elbette
normal dergiler gibi 5 milyona çıkmasını beklemiyorum". Ama böyle bir dergi
10 milyonluk bir fiyatla piyasaya çıkıyorsa ve saman kağıt ile piyasaya
çıkıyorsa bunun pek savunulacak bir yanı da yoktur.

Ben paramı kağıt kalitesine vermiyorum. Eğer öyle olsaydı bir önceki
mesajımı yollamak yerine çoktan en yakın kırtasiyenin yolunu tutmuş olurdum
sizin de yazdığınız gibi... Ama ben paramı içeriğe de vermiyorum. Eğer
sadece içerik arasaydım yola "http://" yazarak başlardım. Ben eğer bir dergi
alıyor isem, paramı bir bütüne veriyorum. İçeriği adam gibi olmalı... Ve
sayfaları da o adam gibi içeriğin yükünü kaldırabilecek kifayette olmalı...

Az sayıda basılmış olması da saman kağıda bahane olmamalı. Az sayıda basılan
ve "özel sayı" olarak tanımlanan bir alay örnek var önümüzde... Eğer boş bir
vaktinizde bir gazeteciye uğrayabilir ve mevcut "özel sayı" dergilere göz
atarsanız ne demek istediğimi sanırım daha rahat anlayabilirsiniz...

Eleştirilerimde bir acımsızlık olmadığı kanaatindeyim...

İlk sayıda mükemmeli beklemiyorum. Üstelik sonraki sayılarda da mükemmeli
beklemiyorum. Ama sadece Linux üzerine iki özel sayı çıkartmış bir derginin
ilk sayısında bile saman kağıt yokken; Linuxneti çıkaran ekibin daha evvelki
Suse özel sayısında saman kağıt kullanılmamışken Linuxnetin okura saman
kağıt ile ulaşması bende bazı farklı düşünceler uyandırıyor... Ben de buna
üzülüyor ve tepkimi gösteriyorum...

Saygılarımla
Bensan Sonal