[linux-baslangic] Re: kullanmalı mı kullanmamalı mı?

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Thu 08 Apr 2004 - 13:22:49 EEST

 Merhabalar,

> Lokal ağda sorunsuz çalışmak için
> hangi dağıtımı kullanmalı, yükleme yaparken nelere dikkat etmeli, püf
> noktaları vs. konularda yardımcı olmanızı rica ediyorum.

 Linux dogasi itibari ile zaten her turlu ag uzerinde sorunsuz calisabilecek
bir yapya sahiptir, su dagitim ag uzerinde sorunsuz calisir, su dagitim
sorunlu demek mumkun degildir pek.

 Hmm, muhim olan dagitim ile beraber gelen ag araclaridir ve servisleridir,
siz eger ben web sunucusu, ftp sunucusu, ssh sunucusu, yazici ve dosya
paylasimi icin bir sunucu, proxy sunucu, mail sunucu, dhcp sunucu gibi ag
servisleri vermek istiyorum diyorsaniz, bu sunucularin meshur yazilimlari her
buyuk dagitim CD'si ile beraber geliyor zaten.

 Bununla beraber spesifik ihtiyaclariniz ile ilgili de eger mevzu 'ag calisma
ortami' ise her turlu ihtiyacinizi elbette Linux ve uzerinde calisan n tane
uygulama ile karsilayabileceksiniz.

 Yukleme yaparken cok fazla dikkat edilmesi gereken "aman sunu yapmayin" ya da
"sunu yapmayi unutmayin" denilebilecek belli basli bir nokta yok bence,
yonergeleri takip ederek sorunsuz bir kurulum gerceklestirebilirsiniz.

 Kurulum esnasinda vermeyi planladiginiz servislerin tumunun paketlerini
kurmak zorunda da degilsiniz, CD'nin icerisinde -ve Internet'te- o
uygulamalar ihtiyaciniz oldugunda kurabilmeniz icin bekliyor olacaklar.

 Takildiginiz noktalarda google.com, belgeler.org, sss.linux.org.tr ve liste
arsivleri size cok yardimci olacaktir. Ilk olarak onlara goz atarsaniz zaten
sizin karsilastiginiz problemler ile daha once bir cok insanin da
karsilastigini gorebilir, cozumleri uygulayabilirsiniz, zor durumda
kalirsaniz bu listeden yardim almak da mumkun her zaman icin :)

 Son olarak benim gibi threaded gosterim sunan bir e-posta istemcisi kullanan
kisiler adina bir rica, listeye e-posta gonderirken eger bir maili takip eden
bir mesaj yamiyorsaniz, yeni bir baslik ile gondermk istiyorsaniz, herhangi
bir mesaji reply edip konu satirini degistirmek yerine, new message deyip
linux-baslangic@liste.linux.org.tr adresine dogrudan gonderin.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@comu.edu.tr, evreniz@core.gen.tr http://zion.comu.edu.tr/~evreniz/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - --- linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a>