[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.2 kurulum sonrası grafik ekran yok?

---------

From: Kerem Can Karakaş (karakask@itu.edu.tr)
Date: Wed 19 Nov 2003 - 07:35:41 EST

    On Tue, 18 Nov 2003, Err wrote:

    > Merhaba
    > Mandrake 9,2 Dell inspiron 1100 modeline sorunsuzca kurdum, açılış için kde
    > ile başlama seçeneğini işaretledim ancak açılışta text ekranda kullanıcı adı
    > vs girmemi istiyor. Bunları giriyorum, grafik ekrana geçmek için startx
    > komutunu veriyorum (başka bir komut var mı bilmiyorum) ancak bilemediğim bir
    > iki mesaj verip text ekranda kalıyor. Windowstan gördüğüm kadarıyla tüm
    > donanımları ekran kartı dahil doğru tanımış. Bu durumda Mandrake 9.2 nin
    > grafik ekranına nasıl geçebilirim?
    Sorun X sunucusunun başlayamamasından ileri geliyor. Dell inspiron 1100
    modeli ne kullanmaktadır bilemiyorum ama sorunun asıl kaynağı görüntü
    kartınız ve onun sürücüleri yüklenirken yapımış bir hata. Bunun çözümü ise
    "root" kullanıcısı ile sisteme bağlanıp drakconf'u metin ekrandan
    çalıştırmaktır. Ekran ayarlarınız muhtemelen tft 1024x768 olmalıdır