[linux-baslangic] Re: Mandrake 9 & 9.1 Kablonet problemi

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 28 May 2003 - 12:44:32 EEST

    Cengizhan Kaptan wrote:

    > - Iki ethernet kartim var birisi Kablonet'e aciliyor digeri de evdeki
    > diger bilgisayara... Serdar Koylu Hoca'min tavsiyesi ile her ihtimale
    > karsi kartlar farkli turde birisi Realtek digeri tulip deriver'li ve
    > sorunsuz taniniyorlar...

      Bence buna pek guvenmeyin. Malesef yeni nesil kernel larda tulip
    modulu guvensiz bir hal almaya basladi. Kartlarinizla ilgili daha
    detayli bilgi verebilir misiniz ? (lspci -v ciktisindan, ve mandrake de
    draklspci gibi bir komut var onunla)

      Buyuk ihtimalle, butun sorun, tulip driver inin yuklenmesi ama karti
    dogru kullanamamasi (ben yanlis modulum diyememesi). /etc/modules.conf
      icerisinde "alias eth0 tulip" yazan satirda tulip yerine dmfe yazip
    bilgisayari resetlediginizde neler oluyor ?

      Kablonete giren ethernet bu tulip driver i kullanana mi takili ?

    > - Mandrake 8.2'de yaptigim gibi Kablonet'e bagli ethernet'e dhcp ile
    > baglanti girisi yapiyorum (Mandrake 9.0 nedense dhcp ile de olsa DNS ve
    > gateway IP istiyor, oysa bunlari girmek pek de mumkun degil...) Yani DNS
    > girilebilir ama zaten kendi otomatik buluyordu normalde...

      Bu sizin dhcp server inizdaki dns i kullanmak istemezseniz vs.
    durumlar icin konulmus bir ek ozellik. Buraya birseyler yazsaniz da
    yazmasaniz da Kablonet kullanicisi olarak size bir zarari yok.

    > -Netice itibari ile 8.2 Mandrake'de Redhat 9'da, Gelecek 2'de sorunsuz
    > bir bicimde giriliyor bu ayarlarla, ancak Mandrake 9 ve 9.1'le
    > girilimiyor...

      Tulip driver inin gelisme sureci, yeni yapilan eklemeler vs.vs.vs.

    > - /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 dosyasina baktigimda ayarlar
    > dogru gozukuyor baska bir deyisle baglanti yaptigim dagitimlar gibi
    > gozukuyor...
    > - Ancak route ile baktigimda default gw vb. yok haliyle... Bir cozum
    > olsun diye Kablonet'i aradim belki DHCP gateway verirler diye ama
    > vermiyorlarmis...

    195.174.192.1 olmali buyuk ihtimal, ama size tavsiyem bunu elle
    girmemeniz ve ayarlari elle yapmamaniz. Birakin DHCP yapsin.

    > - Linuxconf'a baktim, Netconf'a baktim, her sey yolunda gozukuyor ayar
    > olarak...

      Mandrake de linuxconf u pek calistirmayin, kisisel gorusum.

      Genel anlamda anlatiginiz her sey dogru, bence sorun ethernetten.
    Yukarida bahsettigim degisiklik ise yariyor mu, yaramazsa yukaridaki
    ciktilari iletip sonucu bildirir misiniz ?

    > Kusura bakmayin oldukca uzun yazdim ama bu sorunun nereden
    > kaynaklandigini bilmek istiyorum artik... Kafayi taktim nedenine ve
    > yapamadikca sinirlerim hasat oluyor :)

      Bilirim :) Bu tulip isini cozmeye calisirken ayni duygulari
    hissediyordum :)

    > Simdiden cok tesekkurler,
    > Saygilar,
    > Cengizhan Kaptan