[linux-baslangic] Mandrake 9 & 9.1 Kablonet problemi

---------

From: Cengizhan Kaptan (kaptan@kablonet.com.tr)
Date: Wed 28 May 2003 - 10:02:02 EEST

    Herkese merhaba,

    Ben Mandrake ile Kablonet'e (8.2 surumunden sonra) baglanma problemimi
    cozemiyorum ve detayli olarak anlatma geregi duyuyorum... Birisi
    yardimci olur ve sorunum cozulurse cok mutlu olacagim...

    - Iki ethernet kartim var birisi Kablonet'e aciliyor digeri de evdeki
    diger bilgisayara... Serdar Koylu Hoca'min tavsiyesi ile her ihtimale
    karsi kartlar farkli turde birisi Realtek digeri tulip deriver'li ve
    sorunsuz taniniyorlar...

    - Mandrake 8.2'de yaptigim gibi Kablonet'e bagli ethernet'e dhcp ile
    baglanti girisi yapiyorum (Mandrake 9.0 nedense dhcp ile de olsa DNS ve
    gateway IP istiyor, oysa bunlari girmek pek de mumkun degil...) Yani DNS
    girilebilir ama zaten kendi otomatik buluyordu normalde...

    -Diger kartla da haliyle icerideki makineyle iletisim sagliyorum IP'si
    192.168.1.1 vb... Burada bir sorun gozukmuyor...

    -Netice itibari ile 8.2 Mandrake'de Redhat 9'da, Gelecek 2'de sorunsuz
    bir bicimde giriliyor bu ayarlarla, ancak Mandrake 9 ve 9.1'le
    girilimiyor...

    - /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 dosyasina baktigimda ayarlar
    dogru gozukuyor baska bir deyisle baglanti yaptigim dagitimlar gibi
    gozukuyor...
    - Ancak route ile baktigimda default gw vb. yok haliyle... Bir cozum
    olsun diye Kablonet'i aradim belki DHCP gateway verirler diye ama
    vermiyorlarmis...
    Redhat hostname'i de dhcp ile aliyor ve DNS ve gateway'i de baglanti
    sirasinda aliyor... abn0-1-ist-asya avrupa vb. bir host oluyor; bunu da
    /etc/hosts'a yaziyorum ki apache vb. dogru calisiyor...

    - Linuxconf'a baktim, Netconf'a baktim, her sey yolunda gozukuyor ayar
    olarak...

    - /etc/resolv.conf ise bos zira baglanti yapamiyor, nameserver'lari ben
    kendim girsem de nafile haliyle...

    - Mandrake Control Center'dan 2-3 dakikada bu is halloluyordu ama
    olmuyor nedense; manuel mudaheleler de ise yaramiyor... eth0 calismiyor
    sonuc olarak... Expert mode'da dhcpcd, dhcp-client gibi tum uc secenekle
    deneyler yapiyorum ama olmuyor... Network yeniden basliyor ama eth 0
    olmadan tabii!

    -Firewall ayarlarinda sorun yok...

    Kusura bakmayin oldukca uzun yazdim ama bu sorunun nereden
    kaynaklandigini bilmek istiyorum artik... Kafayi taktim nedenine ve
    yapamadikca sinirlerim hasat oluyor :)

    Simdiden cok tesekkurler,
    Saygilar,
    Cengizhan Kaptan