[linux-baslangic] Re: Daha hizli bir sistem icin..

---------

From: Eray YASYERLI (eyasyerli@hotmail.com)
Date: Sun 25 May 2003 - 14:57:18 EEST

    service --status-all komutuyla asagidaki ciktiyi aldim.
    bir gariplik veya tehlikeli birseyler var mi acaba? belirli servicleri
    kapattim. masaustu kullanicisiyim. her tur onerilerinize acigim. :)

    [root@localhost root]# service --status-all
    usage: aep1000 [start|stop|restart|condrestart]
    anacron ölü durumda ama subsys kilitli
    apmd (773 numaralı süreç) çalışıyor...
    arpwatch durmuş
    atalkd durmuş
    atd (988 numaralı süreç) çalışıyor...
    Yapılandırılmış Bağlantı Noktaları:
    ------------------------

    Etkin Bağlantı Noktaları:
    --------------------
    BCM5820 driver not loaded.
    cannaserver (871 numaralı süreç) çalışıyor...
    cpqarrayd durmuş
    crond (882 numaralı süreç) çalışıyor...
    cupsd durmuş
    cserver durmuş
    jserver durmuş
    gpm (861 numaralı süreç) çalışıyor...
    httpd durmuş
    identd durmuş
    ipchains: Incompatible with this kernel
    Tablo: nat
    Chain PREROUTING (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination

    Chain POSTROUTING (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination
    MASQUERADE all -- 192.168.0.1 anywhere
    MASQUERADE all -- anywhere anywhere

    Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination
    Tablo: filter
    Chain INPUT (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination

    Chain FORWARD (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination

    Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
    target prot opt source destination

    Chain RH-Lokkit-0-50-INPUT (0 references)
    target prot opt source destination
    Can't initialize ipvs: Protocol not available
    Are you sure that IP Virtual Server is built in the kernel or as module?
    irattach durmuş
    irqbalance durmuş
    iscsid durmuş
    isicom durmuş
    Bu paket için durum bilgisi verilemiyor
    kserver durmuş
    slapd durmuş
    lisa durmuş
    lpd (841 numaralı süreç) çalışıyor...
    nwserv durmuş
    nwbind durmuş
    ncpserv durmuş
    /etc/init.d/microcode_ctl: microcode durum okuması henüz desteklenmiyor
    Server address not specified in /etc/sysconfig/netdump
    netdump-server durmuş
    Yapılandırılmış aygıtlar:
    lo eth0
    Halen etkin aygıtlar:
    lo eth0 ppp0
    rpc.mountd durmuş
    nfsd durmuş
    rpc.rquotad durmuş
    rpc.statd (707 numaralı süreç) çalışıyor...
    nscd durmuş
    ntpd durmuş
    portmap (688 numaralı süreç) çalışıyor...
    privoxy (852 numaralı süreç) çalışıyor...
    İşlem hesapları kapalı.
    Rasgele veri kaynağı mevcut
    rhnsd (998 numaralı süreç) çalışıyor...
    routed durmuş
    rpc.rstatd durmuş
    rpc.rusersd durmuş
    rpc.rwalld durmuş
    rwhod durmuş
    saslauthd durmuş
    smartd durmuş
    smbd (965 numaralı süreç) çalışıyor...
    nmbd (970 969 numaralı süreç) çalışıyor...
    snmpd durmuş
    snmptrapd durmuş
    squid durmuş
    squid: ERROR: No running copy
    sshd (810 numaralı süreç) çalışıyor...
    syslogd (658 numaralı süreç) çalışıyor...
    klogd (662 numaralı süreç) çalışıyor...
    tux durmuş
    tserver durmuş
    upsmon durmuş
    Xvnc durmuş
    winbindd durmuş
    Wine binary format handlers are registered.
    xfs (956 numaralı süreç) çalışıyor...
    xinetd (825 numaralı süreç) çalışıyor...
    ypbind durmuş
    [root@localhost root]#

    iyi calismalar

    Eray YASYERLI

> [...]
    > network
    > random
    > sshd
    > syslog
    > xfs
    > xinetd
    >
    > Bu minimum bir servis konfigürasyonu degil sonucta ama, hepsinin ne ise
    >yaradigini arastirip ogrenene kadar, burada gormediklerinizi rahatca
    >kaldirabilirsiniz (sshd, uzaktan makinenize -güvenli- baglanip makinenizi
    >kullanmaniza olanak saglayan bir servistir kullanmayi düsünmüyorsaniz onu
    >da kaldirabilirsiniz). umarim atladigim bir nokta yoktur.

    Tired of spam? Get advanced junk mail protection with MSN 8.