[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 13 May 2003 - 14:22:24 EEST

    Php wrote:

    > SCSI zaten takili ve destegi var :)

      Ben SCSI diske tamamen gecerseniz, ya ad sistem SCSI diskten boot
    ederse, SCSI ile ilgili destegi kernel'a bir sekilde (mesela icine
    gomerek) vermeniz gerektigini kasit etmistim.

      Misal SCSI adaptorun destegi kernel'a gomulu degilse, ve initrd vs.
    tarzinda modul olarak alabilecegi sistem yoksa, kernel acilirken "bu
    adaptoru nasil kullanirim" i bulamayacagi icin sistem acilmaz.

    > Sistem SWAP uzerine pek yuklenmiyor. Yani en yogun oldugu
    > saatlerde bile swap kullanimi ancak 25 mb civarinda kaliyor. Tabi
    > bunun sebebi sistemin server olmasi ve 1 GB ram barindirmasi.
    > Fazla yuklenince ne olur bilemem ama SWAP simdilik
    > SCSI diskin uzerinde basinda uslu uslu duruyor.

      Sayin Serdar Koylu'nun dedigi gibi, swap a muhtac kalma, swapsiz kalma :)

    > Aydinlatici bilgileriniz icin tesekkur ederim.
    >
    > Not IDE destegini kernelden kaldirsam performans olarak faydasi
    > olur mu? Yoksa her ihtimale karsi (SCSI disk ucarsa ilk etapta
    > belki IDE bulabilirim diye) kalsin mi? Bu risk getirecegi
    > performansa deger mi?
    >
    > Saygilar.

      Su an kernel da olmayan bir destek, ucma ihtimalinde bile basiniza
    dert acar mi bilemiyorum. En kotu ihtimalle baska bir kernel la sistemi
    acip yeni bir kernel derlemeniz cok zamaninizi almaz. Ama tedbir olarak
    bir kac config dosyasi ve acil kurtarma kerneliniz el altinda bir
    yerlerde olursa daha az strese girersiniz. Ben sahsen x86'lar icin
    knoppix i test mode da onerecegim. Herhangi bir dagitim rescue sundan ya
    da sistem disketinden cok daha fazla yararli arac ve donanim destegi
    barindiriyor.

      Saygilar,
      Onur Kucuk