[linux-baslangic] Re: sisteme yeni bir hdd ekleme

---------

From: A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 12 May 2003 - 12:13:25 EEST

    > Merhaba linux kurulu sistemime yeni bir disk ekledim. Diskimi sisteme nasıl
    > tanıtıp Kulanılır hale getirebilirim. Bunun için etc/fstab ve etc/mtab
    > kayıtmı girmem gerekiyor. Tam olarak parametereler nedir?
    > teşekkürler

     Merhabalar,

     Linux zaten diskinizi tanimistir, eger diskinizin üstündeki dosya sistemi cekirdeginizde destegi olan bir dosya sistemi ise mount komutu ile dosya sisteminizde bir yre baglayip bilgilerinize ulasabilirsiniz..

     ]# mkdir /mnt/new_disk
     ]# mount /dev/hdxy /mnt/new_disk

     x: diskinizin adi, hda, hdb, hdc gibi.
     y: diskinizden baglamak istediginiz partition numarasi hdb1, hdb2 gibi.

     Her acilista otomatik olarak mount edilmesi icin /etc/fstab dosyasina bu diski ve baglanmasini istediginiz noktayi eklemeniz gerekir. Ornek bir fstab girdisi:

            /dev/hdxy /mnt/baglama_noktasi dosya_sistemi(vfat,ext3,ext2) defaults(ozellikler) 1 2(haklar)

     Daha arintili bilgi icin,

     ]$ man mount
     ]$ vi /etc/fstab

     Iyi calismalar,