[linux-baslangic] Re: egitim almak ya da almamak

---------

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Thu 08 May 2003 - 15:08:43 EEST

    Ben burada cok temel bir tespit yapmak istiyorum:
    End user diye tabir edilen kesimin Linux'u kullanmasi zaten Windows
    kullanmaktan daha karisik degil ki; cogu insanin isyerlerinde yaptigi her
    seyi kisaca toparlayalim: internet, mail, excel, word gibi ofis programlari,
    muzik (mp3 vb.), video cd dvd vb. izlemek... Windows'taki gibi bunlari
    Linux'da yapmak o kadar kolay ki.... Open Office zaten hem Linux hem de
    Windows'ta kullanilibailiyor... Ustelik xls. doc. uzantilarini xp formatinda
    dahi kaydedebiliyor, yani platform sorunu da kalmiyor... Ve Open Office ile
    zaten MS Office'deki programlari tamamen nerdeyse ayni islevsellikle
    kullanabiliyorsunuz... Ben de bu sekilde gectim ve Excel'de yaptigim her
    seyi OpenOffice'de de yapabiliyorum... Yani zor kavrami nedir ki son bir
    kullanici icin? Zaten rpm diye bir mekanizma standard artik Windows setup'i
    kadar belki de daha kolay... xmms ile ornegin mp3, xine ile vcd, dvd, audio
    cd, ve bir cok buna benzer programlarla gunluk 'end user' islemlerimizi
    yapabiliyoruz... O zaman zorluk bunun neresinde? Biraz da boyle dusunelim
    ille de 'end user' olacaksak... Windows'u iyice bilen birisi yarim gunde
    Linux end user'i olur... Yani hackerlik falan icin degil felsefesi cekiyor,
    bir de eskisi kadar donanim uyum sorunu kalmamasi da cabasi... Yani ben yine
    iddia ediyorum, Excel, word kullanan birisini oturtun makinenin basina,
    ogrenmesine dahi gerek kalmayacktir... Makroysa makro, scriptse script, her
    sey kendi bilgisine kalmis...
    Yani end user icin zor pek bir sey gercekten yok, ben yorulmadan gunluk
    islemleri hemen yapabildim, cok da yetenekli birisi degilim bilgisayarda
    yani...
    Linux'u desteklemem acik yazilim olmasi, ve Windows'u korsan kullanip lisans
    kacakciligi yapmamak icin ya da o luzumsuz paralari odememek icin ve
    anti-emperyalist oldugum icin Linux'u seciyorum...
    Sevgiler,Saygilar...