[linux-baslangic] Re: Bazı problemler

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 11:03:16 EEST

    ArGe@karesoft.com wrote:
    > Merhaba
    > Öncelikle cevaplar için teşekkürler. Şimdi açıklamalar.
    >
    > 1. Mailleri okuyamıyorum derken başkalarının gönderdiği maillerden
    > bahsetmiştim. Kendi maillerimi Türkçe yazdığımda gruptan geri geldiğinde
    > Türkçe çalışıyor. Ama başkalarının maillerinde problemler söz konusu,
    > sanırım yanlış anlattım.

      Evet haklisiniz malesef bazi maillar dediginiz gibi gozukuyor, bende
    de ayni sorun var. Sebebi bu maillari yazan kisilerin mail
    programlarinda quoted-printable ayari yapmamis olmasi diye hatirliyorum
    (boyle bir cozum onerilmisti).

      Ben bu konuda kendi cozumumu kullaniyorum, okunaksiz maillari okumuyorum.

    > 2. Modem için sözünü ettiğiniz adreste Mandrake için i586 dosyaları var.
    > Source dosyalarından hsflinmodem-5.03.27lnxtbeta03042700-1.src.rpm ve
    > http://www.linuxant.com/drivers/hsf/archive/hsflinmodem-5.03.27lnxtbeta03042700/hsflinmodem-5.03.27lnxtbeta03042700.tar.gz
    > diye dosyalar var ama beta olduğu için yüklemeyi denemedim. Ne dersiniz ?

      Beta olmasi sizi rahatsiz etmesin, deneyebilirsiniz. Mandrake icin
    ozel paket olsa bile yine de tavsiyem normal rpm i ya da src.rpm i kurmaniz.

      Normal rpm'i kurarken "simdi sisteminze gore dosyalar olusturucam"
    dedigi icin sorun olmuyor, ama sistemde kernel source ve gcc gibi
    "devel" paketlerin olmasi lazim.

    > 4. Linux'ta acemiyiz ama sistem kullanımında değil, elbetteki ses kartının
    > çalışmadığını anlayabiliyorum :)... Playerları çalıştırdığımda ses kartının
    > tanımlı olmadığına dair uyarı veriyor. Ayrıca ses çalıcısı, kayıt aracı gibi
    > bölümlerde ayar yapamıyorum.

      Aslinda haklisiniz da burda ufak bir puf noktasi var. Ses kartiniz
    dogru ayarlanmis olsa bile, linux sistemlerde sound-server adini
    verdigimiz bazi programlar var. (KDE nin aRts i, Enlightenment'in (ve
    gnoem un) esd si). Bu ses sunuculari birden fazla programin ses kartina
    ses iletebilmesini sagliyor. Tabi ki bu islemi yaparken ses kartini ele
    geciriyor ve multimedia programlari ses kartina ulasamayinca "ses karti
    ayarlanmamis" vs. diyebiliyor. Ornegin kde kullaniyorsaniz denetim
    masasi->ses->ses_sunucusu altindan aRts i kapatip bir dener misiniz ?

      Bu isin kesin cozumu, /sbin/lsmod komutunun ciktisina bakip oyle karar
    vermektir (ses kartinin modulu/surucusu yuklu mu degil mi diye anlamak icin)

    > 5. Güvenlik seviyesini kurulumda standart seçtim, parola sadece rakamlardan
    > oluşuyor. Root kullanıcısının Password'ünü değiştirebilmem için root
    > kullanıcısı olarak oturum açmam gerekmez mi ?

      Hayir, isterseniz mandrake denetim masasini calistirip
    degistirebilirsiniz. Ya da en klasik yok bir terminal acip

      su -

      ile root olup

      passwd

      ile parola degistirmek.