[linux-baslangic] Re: Bazı problemler

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 00:51:05 EEST

    ArGe@karesoft.com wrote:
    > Merhaba,
    > Sorularımı kısa kısa yazmaya çalışacağım, Mandrake 9.1 kullanıyorum, Celeron
    > 1.3, 256 MB SD Ram, AGP Nvidia uyumlu ekran kartım, Creative PCI Vibra 128
    > ses kartım, Conexant chipsetli PCI Modem'im var var. Linux'ta acemiyim bu
    > konularda yardım bekliyorum.
    >
    > 1. Bu mailleri malesef Mandrake Linux üzerinde modemi mi tanıtamadığım için
    > windows o.express üzerinden okuyorum. Dolayısı ile bazı mesajların Türkçe
    > karakterlerinde problemler çıkıyor ve ne yazdığı bile anlaşılmıyor bu
    > mesajlarda. Bunu bir çözümü var mı ?

      Mesajlarinizi TR karakter problemi olmadan okuyabildim. Yine de
    baskalarinda problem cikabilir vs. diye TR karakter kullanmazsaniz daha
    cok kisi tarafindan okunabilecegini dusunuyorum.

    > 2. İkinci olarak bahsettiğim modemim conexant chipsetli PCI HSF 56K modem.
    > Daha önce bir kaç arkadaş bahsetti çözümden, makaleler ve download adresleri
    > verildi. Ancak ilgili .rpm dosyalarını yüklerken (Mandrake ve kernel
    > versiyonlarına uygun ancak dosyalarda i586 yazıyor, bilg. Celeron 1300) bir
    > yerlerde yarım bırakıp kurulum tamamlanmadı gibi bir mesaj veriyor ve
    > kesiyor. Dolayısıyla internete girişim söz konusu değil.

       i586 dosya kullanmayin. kernel-source gcc. vs. yukleyin (mandrake
    paketlerinden) ve http://www.mbsi.ca/cnxtlindrv/hsf adresinden rpm
    indirip kurun. Sorun yasamayacaksiniz.

    > 3. Yerel klasörlerimde IE 5.5 ve üstü için java script destekli html
    > sayfalarım var, ancak java bölümleri çalışmıyor ve java ile yaptığım menüler
    > çalışmıyor. Java konsolu seçeneği açık.

      Sisteme java kurun.

      Liste arsivlerini inceledigimizda java kurulumu ile ilgili olarak

    --------------------

    a) blackdown.org dan java paketi indir (gcc 3.2)

    b) I.ndirme tamamlaninca gelen dosyaya chmod ile calistirilma izni
    ver.(# chmod +x dosya_ismi)

    Dosya calistirildiginda bulundugu dizine yeni bir altdizin yaratarak
    kendini buraya acacaktir.

    c) Bu da bitince, yeni altdizini /usr/java/ gibi bir yere
    tasi. (# mv altdizin_ismi /usr/java)

    d) Sistem genelince kullanilan profile scriptini JAVAHOME diye bir
    environment variable icerecek sekilde duzenle ve ayrica PATH'e de ekle.
    Soyle ki:

    JAVAHOME=/usr/java
    PATH=$PATH:$JAVAHOME/bin
    export JAVAHOME PATH

    --------------------

      gayet temiz ve adim adim anlatilmis bir aciklama mevcut.

    > 4. Creative Vibra 128 PCI ses kartını kurulumda tanımadı ne yapabilirim ?
    > Windows takine benzer bir consol var ancak orada ses kartını ekle/kaldır
    > gibi bir seçenek yok, driver ekle/kaldır da yok.

      tanimadigindan nasil emin oluyorsunuz ? Aumix i bir acip calistirin,
    buyuk ihtimalle sesler kisiktir.

      Aumix calistirdiginizda ses ayarlari ile ilgili birsey gelmiyorsa
    sndconfig programini kullanabilirsiniz, ama ses ayarlari goruyorsaniz
    calistirmaniza gerek yok.

    > 5. Kabuk seviyesinde iken login seviyesine geçip root olarak açmak istiyorum
    > ancak kabul etmiyor. Şifrem doğru çünkü mandrake konsolda işlemler yaparken
    > şifreyi soruyor giriyorum ve işleme izin veriyor.

      Mandrake guvenlik seviyesini standart disinda bir seviye secmis
    olabilir misiniz ?

      Ozel karakterler iceren bir parola kullaniyor olabilir misiniz ?
      /etc/sysconfig/i18n dosyasi icerisinde ki ".UTF-8" (noktaya dikkat)
    leri kaldirip sistemi tekrar baslatin

      Parolanizi degistirmek icin passwd komutunu kullanabilirsiniz.

    > 6. Ayrıca komut sevisinden internet ayarlarını tanıtabilmem için KPPP yazmak
    > gerekir deniyor, ancak böyle bir komut olmadığına dair mesaj geliyor.

      Dial-up baglantiniz varsa kppp kullanabileceginiz programlardan bir
    tanesi, ancak kurulmamis olabilir. Mandrake denetim masasindan yazilim
    yoneticisi ile kurabilirsiniz.

      Konsol kullanmak isterseniz wvdial da onerebilirim.

    > Herkese teşekkürler,
    > A.Oğuz GÜLAY

      Saygilar,
      Onur Kucuk