[linux-baslangic] Bazı problemler

---------

From: ArGe@karesoft.com
Date: Thu 08 May 2003 - 00:27:54 EEST

    Sorularımı kısa kısa yazmaya çalışacağım, Mandrake 9.1 kullanıyorum, Celeron
    1.3, 256 MB SD Ram, AGP Nvidia uyumlu ekran kartım, Creative PCI Vibra 128
    ses kartım, Conexant chipsetli PCI Modem'im var var. Linux'ta acemiyim bu
    konularda yardım bekliyorum.

    1. Bu mailleri malesef Mandrake Linux üzerinde modemi mi tanıtamadığım için
    windows o.express üzerinden okuyorum. Dolayısı ile bazı mesajların Türkçe
    karakterlerinde problemler çıkıyor ve ne yazdığı bile anlaşılmıyor bu
    mesajlarda. Bunu bir çözümü var mı ?

    2. İkinci olarak bahsettiğim modemim conexant chipsetli PCI HSF 56K modem.
    Daha önce bir kaç arkadaş bahsetti çözümden, makaleler ve download adresleri
    verildi. Ancak ilgili .rpm dosyalarını yüklerken (Mandrake ve kernel
    versiyonlarına uygun ancak dosyalarda i586 yazıyor, bilg. Celeron 1300) bir
    yerlerde yarım bırakıp kurulum tamamlanmadı gibi bir mesaj veriyor ve
    kesiyor. Dolayısıyla internete girişim söz konusu değil.

    3. Yerel klasörlerimde IE 5.5 ve üstü için java script destekli html
    sayfalarım var, ancak java bölümleri çalışmıyor ve java ile yaptığım menüler
    çalışmıyor. Java konsolu seçeneği açık.

    4. Creative Vibra 128 PCI ses kartını kurulumda tanımadı ne yapabilirim ?
    Windows takine benzer bir consol var ancak orada ses kartını ekle/kaldır
    gibi bir seçenek yok, driver ekle/kaldır da yok.

    5. Kabuk seviyesinde iken login seviyesine geçip root olarak açmak istiyorum
    ancak kabul etmiyor. Şifrem doğru çünkü mandrake konsolda işlemler yaparken
    şifreyi soruyor giriyorum ve işleme izin veriyor.

    6. Ayrıca komut sevisinden internet ayarlarını tanıtabilmem için KPPP yazmak
    gerekir deniyor, ancak böyle bir komut olmadığına dair mesaj geliyor.

    Herkese teşekkürler,
    A.Oğuz GÜLAY