[linux-baslangic] Re: linux'a başlangıç ve donanım problemleri

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 11:56:44 EEST

    Mert Derman wrote:
    > karakter problemi nedeniye yeniden (3.) yolluyorum (listeyi yordugum =
    > icin
    > uzgunum)
    > Bu sorun nedir bulamad=FDm!
    >
    > Herkese merhaba,
    >
    > Sanirim en yeni linux-baslayaniyimdir listede (1 hafta ve henuz
    > baslayabilmis bile degilim ama hirsliyim).=20
    > Birkac haftadir nasil baslanir, baslamadan once neler yapmali, neler
    > bilmeli okuyordum. Sonunda RedHat 9.0'i ftp=20
    > araciligiyla indirip, cd'ye yazip kurdum. ilk once windows'a geri =
    > kacmam zor
> [...]

    -- konu disi ---

      Simdi boyle guzel bir yaklasima sapka cikarmamak elde degil. Ozellikle
    listelerde bazi insanlarin "su listedeki kolelerime bir sorayim, cevap
    vermezlerse iftira atarim abuk sabuk laflar ederim kisisel saldiri
    yaparim emeklerine hakaret ederim ..." maillari ucusurken boyle maillari
    cerceveleyip asasim geliyor duvarima. Hala kararsizim, su "diger"
    maillara cevap maili yazmali mi yazmamali mi diye...

      Onceden bir arastirma yaptiginiz, sonuca ulasamadiginizda bize detayli
    ve gerektigi kadar bilgi verdiginiz ve guzel bir uslupla soru sordugunuz
    icin sahsen ben tesekkur ederim. Boyle yapmasaydiniz bu iki ekstra
    paragrafi yazdigim surenin en az 10 katini size yardimci olmaya calismak
    icin harcayacaktim ve belki de yine hic bir faydam olmayacakti.

      -- konu disi bitti, konu icine donus --

      Modem gercek bir modem olmadigi ve suruculeri herhangi bir dagitimla
    gelemedigi icin ayrica indirip kurmaniz gerekiyor.

    http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=104

      Adresinde modemle ilgili bir suru bilgi ve daha once tanitan insanlar
    nasil tanitmis aciklamalari var.

    http://www.aztech.com/driver/modem_um9800.htm

      Ureticinin kendi sitesinde modemin suruculeri mevcut. Ancak bir
    problem yasama durumunda buradan indirdigimiz 2 rpm dosyasindan usb
    olaninin icerisindeki bilgileri okudugumuzda bize suruculerin asil
    kaynaginin

    http://www.smlink.com/ oldugunu soyluyor.

      Bu adrese girdigimizde de cok guzel 2.4 kernel icin modem suruculeri
    kaynak kodlari karsimiza cikiyor. Sisteminizde kernel-source paketi gcc
    vs. yuklu ise sorun yasamamaniz lazim.

      Ses kartina gelince, aklima 2 olasilik geliyor. Bios ayarlarinizda pnp
    OS secenegi yes/enabled vs. olabilir, bunu kapatin. Boylece pnp
    aygitlarinizi bios kendisi initialize edecek (yani kullanmadan once
    gerekli ayarlari bios yapacak).

      Bir diger olasilik da ses kartinin surucusunde (kernel modul) bir
    problem olmasi. Ses kartini sb16 ya ad sbpro olarak elle tanitmaya
    calisabilirsiniz.

    --- genel oneri ---

      Redhat 9 kullanmayin. Linux'a alisma seviyesinde olan biri icin her
    zaman tavsiyem en yeni Mandrake'yi kullanmasidir. Su an ki guncel surum 9.1

      Niye derseniz otomatik donanim tanitmasinin cok iyi calismasi,
    gorsellik olarak daha basarili olmasi ve zaten en temel yapilis amacinin
    "linux a yeni baslayan ya da son kullanici olan/kalmak isteyen" kisileri
    rahat ettirmek olmasidir.

      Yine de redhat 9 kuracam diyorsaniz, guncellemelerini mutlaka yapin.

      Saygilar,
      Onur Kucuk