[linux-baslangic] linux'a başlangıç ve donanım problemleri

---------

From: Mert Derman (Mert.Derman@isbank.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 10:43:03 EEST

    karakter problemi nedeniye yeniden (3.) yolluyorum (listeyi yordugum =
    icin
    uzgunum)
    Bu sorun nedir bulamad=FDm!

    Herkese merhaba,

    Sanirim en yeni linux-baslayaniyimdir listede (1 hafta ve henuz
    baslayabilmis bile degilim ama hirsliyim).=20
    Birkac haftadir nasil baslanir, baslamadan once neler yapmali, neler
    bilmeli okuyordum. Sonunda RedHat 9.0'i ftp=20
    araciligiyla indirip, cd'ye yazip kurdum. ilk once windows'a geri =
    kacmam zor
    olsun diye tumuyle windows'u kaldirip=20
    kurmustum. USB Modemimle (burada birileri neden USB modem diye sormus,
    hakikaten neden? bilmiyorum, ama=20
    sadece external olsun istemistim o zaman galiba) ve ses kartimla ilgili
    sorunum oldu. =3DDCstelik kimseye birsey=20
    sormayayim listelerde, once okumaliyim dedim ama howto'lar sanirim cok =
    da
    yeni baslamis insanlara gore degil.=20
    Yani ya cok teorik ya da linux'da henuz asina olmadigimiz konulara =
    giriyor.
    Teorik olarak okumak guzel hosuma=20
    gidiyor, birseyler ogreniyorum ama pratikte modem ve ses karti sorunum =
    devam
    edince en azindan evden de internete=20
    ulasayim ve okumaya devam edeyim diyerek windows'u kurdum (kacisa ilk =
    adim
    olmasin) ve bu sefer onu kaldirmadan
    yanina redhat'i yerlestirdim. Halen ugrasilarim devam ediyor ama =
    ilerleme
    kaydedemedim.

    Bunlari sormamam gidip okumam gerekiyor belki ama yukarida yazdigim =
    gibi
    okuduklarim (ki devam edecegim) pek bir=20
    fayda saglamadi. Ben de gidip (simdi url'yi hatirlayamayacagim ama)
    "howto-ask questions about linux in lists"
    gibi bir yazi bile okuduktan sonra en azindan bir kez sorayim dedim.

    distro-RedHat 9.0=3D20
    usb modem aztech UM 9800
    yamaha opl-sa3 ses karti (isa pnp)

    -opl-sa3'u goruyor ama surekli unknown yazisini da beraber gosteriyor.
    sndconfig buluyor ama i/o,irq ayarlarini soruyor, ayarlari=20
    deniyorum ama olmuyor. Soundcard detection sonucu da "no soundcards
    detected" ama hardware browser'da adini goruyorum.
    -network configurationdan modemi gosteriyorum ve activate ediyorum ama
    kppp'de device tabinden /dev/modem ve digerlerini (/dev/usb/...)=20
    secip modem tabinden query modem dedigimde ya "unable to reach modem" =
    ya da
    "the modem is busy" gibi mesajlar aliyorum.=20
    ilk kurusumda "modem is ready",.."queriying modem" mesajlarini aldim =
    ama
    gelen iletisim kutusunda ATI satirlari hep
    bostu. Artik onu da goremiyorum.

    Biraz uzun oldu kusura bakmayin. Ama ayni sorulari google/gruplarda
    aramalarimda cok gordum ama cozumlere hic ulasamadim.=20
    Burada da sordular ama uzun uzun anlatayim ki derdimi ifade edebileyim
    istedim.
    Simdiden cok tesekkurler.