[linux-baslangic] Re: Java Sorunu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 07 May 2003 - 11:21:55 EEST

    Engin Öztürk wrote:
    > Mandrake 9.1 kurdum
    > Java destekli bir sayfayı acmak istedigimde aldıgım hata şu
    >
    > Error: java executable not found
    >

    > ne yapmalı ?
    >
    > saygılar

      Java kurmali.

      Mandrake paketleri arasinda Kaffe var, java destegi vermek icin
    yazilmis, ama ben sahsen yeterli gormuyorum.

      Liste arsivlerini inceledigimizda java kurulumu ile ilgili olarak

    --------------------

    a) SUN SDK'yi "Linux GNUZIP Tar shell script" halinde
    http://java.sun.com/j2se/1.3/download.html adresinden indir.

    b) I.ndirme tamamlaninca gelen dosyaya chmod ile calistirilma izni
    ver.(# chmod +x dosya_ismi)
    Dosya calistirildiginda bulundugu dizine yeni bir altdizin yaratarak
    kendini buraya acacaktir.

    c) Bu da bitince, yeni altdizini /usr/sunjdk1.3.1_03/ gibi bir yere
    tasi. (# mv altdizin_ismi /usr/sunjdk1.3.1_03)

    d) /usr/sunjdk1.3.1_03 dizinine /usr/java isminde bir sembolik link
    olustur. (# ln -s /usr/sunjdk1.3.1_03 /usr/java)

    e) Sistem genelince kullanilan profile scriptini JAVAHOME diye bir
    environment variable icerecek sekilde duzenle ve ayrica PATH'e de ekle.
    Soyle ki:

    JAVAHOME=/usr/java
    PATH=$PATH:$JAVAHOME/bin
    export JAVAHOME PATH

      gayet temiz ve adim adim anlatilmis bir aciklama mevcut.

      Saygilar,
      Onur Kucuk