[linux-baslangic] Re: !!!!!!!!!!!!!

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 21:53:14 EEST

    Selamlar..

    Windows'un ICS'i, "dumb" yani benim bildigim kadariyla "aptal" bir
    NAT+DNS+DHCP konseptidir. Simdi neyi nerden cikarip Windows aptaldir,
    salaktir, soyledir, boyledir cikariyorsunuz ki ?

    ICS DNS : BIND 4.x kodundan turetilmis forward only DNS server.
    ICS DHCP : DHCP 1.6 kodundan alinmis, sadece IP atayabilecek DHCP
    serveridir.
    ICS NAT : NAT olarak sadece limited S-NAT yapabilir.

    ICS ile, ne kural koyabilirsiniz, ne su makine su IP'yi alsin
    diyebilirsiniz, ne D-NAT yapabilirsiniz. eql vs. uygulayamazsiniz.Bir
    baska ICS'ten aldiginiz paketleri ikinci kez ICS'e tabi tutmak
    isterseniz takla atmaniz gerekir. Dahasi bunu 10 Makineden sonrasi icin
    kullanamazsiniz. Tipki Windows File/Print sharing gibi Lisansi sadece 10
    kullaniciya musaade eder. Dilerseniz, acin son surum olan XP'nin
    EULA'sini bir bakin.

    Haaa, Alirsiniz ISA server veya ne bileyim WinGate vs., dumb olmaktan
    cikar. Bu ayri bir konu.. bu noktada atisiriz, hangisi daha smart diye.
    O cevapta bizim tarif ettigimizde bu sekil aptal bir paylasimin nasil
    yapilacagi oluyor zaten..

    Simdi bizim de aptal terminallerimiz vardir. Bas bas her yerde soyleriz.
    Bu terminalin basina oturan aptal demekmi oluyor, yada ne bileyim UNIX
    aptal demek mi anlasiliyor?

    Tekrar yaziyorum. ICS olabilecek en "dumb" uygulamadir. 80 $ lik
    IP-sharer'ler bile en azindan DHCP icin vs. ayar yapabilmenizi saglar.
    Kaldiki, Win ICS eql vs. yapmaz=20

    Lutfen, MS'ye catmak icin bizde yeterince sey mevcut. Ama, 3 Ay, 6 Ay
    gibi uptime surelerini cilginca muthis sureler olarak gosteren bir
    sistem icin ben diyebilirim ki daha fazla, anlayacak kadar bir seyler
    bilenlere bu yeter sanirim:

    http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/overview/dotnet/runni=
    ngondotnet.mspx

     "We're seeing crazy uptime numbers now, like three months, six months.
    I fully expect we'll see a year of uptime when Windows Server 2003 is
    finished,"

    Sayfayi birileri kaldirmadan bir ziyaret edin derim..

    Diger taraftan, zararin neresinden donulurse kardir derim nacizane..
    Windows'a para verip sac bas yolacaginiza, BSA'ya hesap vermeye
    ugrasacaginiza, bizim gibi gobek buyutun derim netekim.. Senlik
    fotograflari sagda solda mevcut, bir gozatin dilerseniz..

    Herkesin, sigara icmeye, yagli et, kolestrollu yaglar yemeye vs. hakki
    oldugu gibi, Windows kullanmaya da hakki vardir.. Gereken tek sey
    bunlari parasini verip almaktir. Farkeden hic bir seyde yoktur; sonucta
    hepsi bir sekilde, kalp, mide, ruh vs. sagligina zararlidir..=20

    Hal boyleyken, tek yapabilecegimiz, teblig etmek olabilir, hakaret etmek
    degil..

    Saygi ve sevgiler..