[linux-baslangic] Re: bozuk ram....

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 11:14:30 EEST

    Erçin EKER wrote:
    > herkese selamlar...
    >
    > (tux soruyor :)) )
    >
    > şenlikte sayın Serdar Köylü hocamla konuştum ama dalgındım o sıra...
    > elimde bozuk bir 128 mb boyutunda ramim var... bunu lilo ya"mem"
    > seçeneğini kullanarak kardeşim bende 240 mb ram var sen yanlış
    > algılıyosun desem işe yarar mı yoksa badram gibi bir kernel patch i şart
    > mı??

      RAM bozuksa kullanmamani tavsiye ederim. Test etmek icin memtest86
    kullanilabilir.

      RAM uyumsuzsa, yani aslinda verilerle ilgilenirken hata yapmiyor,
    ancak diger ram modulu ya da board ile uyumsuzsa, mem= le kernel i
    zorlayip test etmeden bir karar verilebilecegini sanmiyorum.

      Yine de en temizi, degistirme sansin var ise degistirmendir.

      Saygilar,
      Onur Kucuk