[linux-baslangic] Re: Nvidia 4x destegi

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 06 May 2003 - 11:09:02 EEST

    Kerem Koy wrote:
    > Merhaba
    >
    > Mandrake 9.1' e Nvidia'nin son driverini yukledim. AGP 4x destegi vermek
    > istiyorum. Anakartim via chipsetli oldugu icin tekrar bazi duzenlemeler
    > yapmam gerekti. Readme sinde yazilan su idi. Nvidia scriptini exstract only
    > acin NVIDIA*/usr/src/nv/ altinda os-registry.c yi duzenleyin ve tekrar
    > derleyin. Iyi guzelde ben bu scripti nasil derliyecegimi bilmiyorum. Bu
    > dizinde iken $ make yapiyorum ama ya sonra ? Bir de once ki driver larda 4x
    > destegi icin modules dosyasinin icinde gerekli ayarlari yapiyorduk. Peki
> [...]

    os-registry.c icerisinde nasil degisiklik yapabileceginizi anlatan
    satirlar var, ancak illa oradan yapmaniz "belki" gerekmeyebilir.

      nvidia modulu cesitli parametreler alabiliyor.

    -(~:#)-> modinfo -p nvidia

    parm: NVreg_VideoMemoryTypeOverride int
    parm: NVreg_EnableVia4x int
    parm: NVreg_EnableALiAGP int
    parm: NVreg_ReqAGPRate int
    parm: NVreg_UpdateKernelAGP int
    parm: NVreg_EnableAGPSBA int
    parm: NVreg_EnableAGPFW int
    parm: NVreg_SoftEDIDs int
    parm: NVreg_Mobile int
    parm: NVreg_ResmanDebugLevel int
    parm: NVreg_FlatPanelMode int

      yani sistemde "modprobe nvidia NVreg_EnableVia4x=1" komutu ile nvidia
    suruculerini yuklerseniz bu ozellik aktif hale gelecekmis.

      /etc/modules.conf icerisine

      alias char-major-195 nvidia
      options nvidia NVreg_EnableVia4x=1

      Satirlarini ekleyerek yukleme sirasinda bu aayrlarin otomatik
    yapilmasini saglayabilirsiniz.

      4x destegini test etmek icin /proc/driver/nvidia/agp/status u okumaniz
    yeterli. Ancak bu destegi acmak size performans kaybina (VIA uyzunden)
    sebep olabilir. Hiz testi yapmakta da fayda var.

      Saygilar,
      Onur Kucuk