[linux-baslangic] Re: modem ile ethernet kartinin inatlasmasi...

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Mar 2003 - 14:03:50 EET

    Selamlar..

    /etc/sysconfig/network dosyasina bir bakin. Burada gateway ile ilgili satirlari silin.

    GATEWAY=212.175.109.94
    GATEWAYDEV=eth1

    Gibi iki satir. Bunlar olunca sisteminiz her daim buradan internete cikmaya calisir. Sonrada /etc/ppp/options dosyasina defaultroute ekleyin.

    # echo "defaultroute" >> /etc/ppp/options

    Makineyi tekrar baslatinca sorun cozulecek. Ama sadece bunun icin reboot etmek gaddarlik olur. Kesinlikle boyle alismayin. Linux sistemleri sadece calismak, kesintisiz calismak uzere dizayn edilmistir. Windows'taki gibi "oturdugun sandalyeyi degistirdin, reboot et" mantigi kabul edilemez..

    # route -n

    127.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
    0.0.0.0 212.175.109.94 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth1

    Yukaridaki gibi satirlar cikacak. 0.0.0.0 ile baslayan, 4. Sutunda UG yazan yerin 2. Sutununda yazan IP a.b.c.d olsun:

    # route del default gw a.b.c.d

    Bunu yazin. Sonrada modemle baglanin. Sorun cozulmus olmali. Hatirlarsaniz, MDK kurulurken size varsayilan aggecidi vs. sordu. Sizde buyuk ihtimalle bunlari elinizle yazdiniz. Eger kurarken, bu degerleri vermezseniz bu sorunlari yasamazsiniz. Genel kaide bilmediginiz seyleri kafadan atmamaktir. Ne yapacam o zaman derseniz, mesela iste bize sorabilirsiniz. Mutlaka size yardimic olacak pek cok arkadas bulacaksiniz. Sormaktan kesinlikle cekinmeyin. Komik gibi gorunse bile.. Asla cekinmeyin..

    Saygi ve sevgiler..