[linux-baslangic] Re: Mandrake 9.0

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Mar 2003 - 13:49:38 EET

    Selamlar..

    root olarak ftp'ye girmek ? Bu olmamali. Umarim ben yanlis anliyorumdur. FTP'nin root olarak girmenize musaade etmemesi lazim.

    FTP kullanmak icin basitce ftp kullanacak bir kullanici olusturmaniz gerekiyor. Bu kullanici kendi home dizinine her seyi yapabilir. Kullaniciyi acin, shell olarak /bin/false yapin.

    Bu arada KDE icindeki user wizard vs. kullanmaktan sakinin. Komut satirindan useradd vs. deneyin.

    useradd -s /bin/false yeni_kullanici

    passwd yeni_kullanici

    vs. vs. vs..

    Eger boyle bir kullanici olusturmamissaniz anonymous olarak FTP kullanabilirsiniz. Bu durumda /var/ftp altindakileri download edebilirsiniz.

    Saygi ve sevgiler..