[linux-baslangic] Re: red hat 9.0 kurulumu -monitor sorunu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 26 Jun 2003 - 13:13:50 EEST

    Tolga Guver wrote:
    > compaq evo n1015v
    > AMD Athlon XP 2000+
    > ATI Radeon Mobility U1 16 MB ram (paylasimli)
    > 256 MB RAM
    > 30 GB HDD
    > network, modem, ses karti vs.

      Sistemde ciddi bir aygit bollugu var anlasilan :) Kullanmadiginiz
    aygitlari (seri port paralel port vs.) bios dan kapatmaniz sistemi
    "belki" rahatlatabilir.

      Ornegin ekran karti ile aktif olarak aga bagli ethernetiniz
    cakisiyorsa ekran kartini surucusu ile bile kullanmaad
    zorlanabilirsiniz. Sistemdeki cakismalari mumkun mertebe en aza indirin.

    > bu arada ben de internette aramalar yaptim ve ATI`nin su anda linux`da
    > kararsiz olduguna dair bazi seyler okudum ve bu yuzden vesa olarak kurun
    > diye oneriyorlar. bunu zaten listesinde ati radeon mobility olmayan red
    > hat 7.3`u kurunca da gordum gercekten bir sorun olmuyor. kurulumdaki
    > testte 1024x768`e cikti ve bir sorun olmadi. zaten bana da sadece bu lazim.

      Vesa neredeyse her ekran kartinda calisir, ama 2 boyutlu islemlerde
    donanim hizlanmasini kaybedersiniz. Surucusunu kullanabiliyorsaniz
    surucusunu tercih etmelisiniz.

      Redhat 7.3 un uzerine 8 ve 9 ciktigina gore, daha guncel olan
    yazilimlari icerdigi icin 9 u kurmaniz ve "guncellemelerini yapmanizi"
    tavsiye ederim. Belki bir ati driver bug'i vardir, adamlar duzeltmistir.
    Bos yere ugrasmayin.

    > simdi 9.0 kurulumuna text olarak yeniden basladim. ekran kartini
    > sectirirken vesa`yi secip bir de oyle deneyecegim ama yine olmaz ise en
    > azindan 7.3 kuruluyor.

      Kurulum cd sini taktiginizda cagirdigi image e pci=off verdiginiz gibi
    parametreler vermeniz faydali olacak. Bir kac ornek, kombinasyonlar da
    deneyebilirsiniz. Amaciniz sadece kurmak olsun, kurduktan sonra gerekli
    degisiklikleri yaparsiniz. Sistemi tekrar tekrar silip kaldirmayin.

      mem=128M (*)
      noapic
      noacpi
      acpi=off
      nousb (*)
      noauto (*)
      vga=normal

      *: ozellikle sizi ilgilendirdigini dusunuyorum

      Saygilar,
      Onur Kucuk