[linux-baslangic] Re: performans ve xp

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Thu 26 Jun 2003 - 11:41:52 EEST

    O halde sohbet listesine tasiyalim...

    Simdi ilk soruyu soran olarak bu soruya cevap vermem abes
    kacabilir ama yine de elimden geleni yapayim...

    oncelikle alacaginiz hemen hemen tum donanimlarda
    linux altinda daha fazla verim alirsiniz (tek istisnasi
    sizin modelinize ozel yazilmis bazi ek ozelliklerin
    sadece windows driverlarina konulmus olmasi,
    ornek: bazi kartlarda olan standart-dIsI tv-out)

    yeni donanimlarda performans sorunundan ziyade
    linuxun cok cesitli ve renkli hizmetler sunmaya baslamasiyla
    performans sikayetleri artmaya basladi. yoksa linux
    kurulu bir makinanin windows kurulu makinaya oranla
    birim zamanda daha fazla islem yapabilecegine
    (buna benchmark falan deniliyo herhalde :P) eminim.

    Ama performans uzerinde pek cok etken var. Mesela
    yine benim ilk iletime yazilan cevaplardan cikarilacagi gibi
    mandrake gibi dagitimlarin optimizasyondan cok
    uyumlulugu on plana cikardiklari. listenin genelinden
    cikarilan diger sonuclara gore ise

    * kde'nin grafiksel suslemelerinin sistemi agirlastirdigi
    (xp'de de ayni sey tabii ki soz konusu)

    * arka planda ontanimli olarak kurulan ve varligindan
    haberdar olmadigimiz, ihtiyac da duymadigimiz
    bazi servislerin kapatilmasi gerektigi

    bir de linux uzerinde kullandiginiz uygulamalarin bazilari
    gercekten deli ediyor. mesela openoffice windows
    altinda da cok yavas aciliyor, linux altinda da...
    suclu linux degil tabii ki.

    benim merak ettigim yukaridakiler disinda gozumden
    kacan baska bir nokta olup olmadigiydi.
    yoksa ilk firsatta slackware 9 kurcam notebookuma...
    nasil olsa knoppix ile tum donanim parametrelerini
    alabiliyorum, gosteremesem de problem olmaz :-)

    saygilar

    not: ram eklemek ilk firsatta yapacagim sey. ama ne yazik ki
    izmirde bahse konu 128 ram icin 95$ fiyat verme
    essekligini gosterdiler. xpnin yavaslamaya baslayacagini
    biliyorum, ama simdiki hizi yaniltici olsa bile sasirtici...
    slackware'in optimize degil sade oldugunu biliyorum,
    ama nasil olsa sadelik de optimizasyonun bir parcasi :-)
    kernel ile ilgili tavsiyeler icin tesekkurler. eve doner donmez
    ilk firsatta dediklerinizi uygulayacagim.