[linux-baslangic] Re: performans ve xp

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 26 Jun 2003 - 10:25:15 EEST

    Wed, 25 Jun 2003 18:04:52 +0300 tarihinde "Php" <php@kakalak.org> soyle
    yazdi:

    > ancak mandrake 9.1 tum gereksiz servisler kapali
    > olarak 1 dakikadan uzun suruyor. knoppix ise
    > silmeden once 1 dakikaya yakin suruyordu.
    > bad news...
    usb bir cihaz takili olabilir mi? onu bulmaya calisirken zaman kaybediyor
    olabilir. acilista donanim taramasi yapan harddrake'i de kapatmayi deneyin.

    > slackware ya da gentoo gibi bir dagitim secip
    > optimizasyon ayarini en yuksekte tutarak sik
    > kullandigim herseyi derlemek cozum olabilir mi?
    cok yardimci olmayacak ama ayni donanim uzerinde uzun suredir slackware
    kullaniyorum, ayni notebook'un win98 kullanilaninda izlenemeyen divx'leri
    bile bazen konsoldan framebuffer'a gonderdigimde sorunsuz izleyebildim.

    slackware gentoo gibi cok optimize bir dagitim degildir, "sade" bir
    dagitimdir. tek farki o.

    > Hardware:
    > Toshiba Satellite 2670DVD
    > Trident 9xxxDVD Ekran Karti (2 MB)
    > 64 MB Ram
    > 6 GB HDD
    > Pentium 3 600 Mhz (sanirim)
    450 mhz.

    mp3'lerde ve divx'de kesiklikle bir ilgisi olmamasi gerekir ama en azindan
    rahatlamaniz icin alete bir 128 ram daha takabilirsiniz (max o kadar).
    piyasada 30-35$ araliginda genelde bulunabiliyor. 64 ram ile 196 ram
    arasinda ciddi bir fark hissedersiniz.

    mp3 ve divx'ler icin ise, dvd-rom'dan degil de hard diske atarak bir de
    deneyin derim. dvd-rom fazla isiniyor (ozellikle bu sicaklarda) ve tekliyor
    olabilir.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694