[linux-baslangic] performans ve xp

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 18:04:52 EEST

    Uzun bir sure toshiba notebookuma linux kurmak
    konusunda rahatsiz etmistim sizi. simdi notebook
    uzerinde mandrake 9.1 ve xp home edition yuklu.

    mandrake yuklemeden once knoppix'i diske aktardim
    (3.2) ve oldukca keyifli olarak kullandim.

    gelelim derdime: xp home edition butun gereksiz
    servisler kapatilinca yaklasik 12 saniyede aciliyor
    ve tum programlarimi oldukca hizli bir sekilde
    calistiriyor... good news...

    ancak mandrake 9.1 tum gereksiz servisler kapali
    olarak 1 dakikadan uzun suruyor. knoppix ise
    silmeden once 1 dakikaya yakin suruyordu.
    bad news...

    ustelik mandrake uzerinde asiri bir yavaslik ve
    bolca ram kullanimi var. tavsiyeler uzerine
    kde yerine windowmaker icewm gibi alternatifler
    kullandim ama yine de mp3 calarken kesintilere,
    izledigim divx filmlerde duraklamalara engel olamadim.

    neticede ben azimli bir linux taraftari olmasaydim
    pes ederdim ancak xp'nin daha hizli calismasini
    kendime yediremedim...

    gelelim sadede:
    anladigim kadariyla mandrake ve knoppix gibi
    dagitimlarda hersey modul olarak ve uyumlulugu
    maksimumlastirmak icin en az optimizasyonla
    derlenmis durumda. redhat'i zaten hic denemedim bile...

    sizce ne yapmaliyim notebook'umda linuxu efektif
    olarak kullanabilmek maksadiyla?

    slackware ya da gentoo gibi bir dagitim secip
    optimizasyon ayarini en yuksekte tutarak sik
    kullandigim herseyi derlemek cozum olabilir mi?

    yoksa yapmam gereken baska seyler de var mi?
    donanim asagida oldugu gibi. boyle bir donanimla
    tum sistemi derlemem herhalde gunler alir :-)

    Hardware:
    Toshiba Satellite 2670DVD
    Trident 9xxxDVD Ekran Karti (2 MB)
    64 MB Ram
    6 GB HDD
    Pentium 3 600 Mhz (sanirim)
    Intel Chipset

    (mandrake uzerindeki sendmail,
    apache, sql server, vs... her turlu gereksiz
    servis kapatilmis, gereksiz hicbir program
    yuklenmemisir. ilk kurulumda internet terminal
    secenegi secilmistir)

    (xp uzerinde grafik suslemeyi saglayan servisler
    kaldirilmis, tum pencereler klasik modda
    kullanilmistir. xp uzerinde ofis henuz yuklu
    degildir)