[linux-baslangic] Re: performans ve xp

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 26 Jun 2003 - 00:15:05 EEST

       Oncelikle XP'nin su anda hizli calismasina guvenmeyin, zamanla
    yavaslayacaktir :)

      Kendi laptop im olsaydi kesinlikle slackware kurardim. Hiz olarak
    yavas sistemlerde daha verimli calistigina eminim.

      Kurulu mandrake ile devam etmek istiyorsaniz, guncellemelerini yapin,
    ozellikle kernel guncellemesi.

      Sistemi optimize etmek icinse tavsiyem kendi kernel inizi derlemeniz.
    Kullandiginiz programlari derlemeniz sart degil ancak kernelinizi guncel
    bir surumle derlemek cok onemli. Ozellike 18 aylik acpi kodunun sistemde
    sorun yarattigini dusunmeye basladim.

      Mandrake ile devam edecekseniz update lerini yapip yeni kernel i
    source undan derleyin, ya da slackware 9 kurup update lerini yapip en
    guncel kerneli biraz patchleyerek (en azindan 2.4.21-ac3) biraz kirparak
    derleyin.

      Mumkunse laptop a ram bulmaniz da iyi olacak, malum X bir sekilde
    fazlaca yer kapliyor.

      Saygilar
      Onur Kucuk