[linux-baslangic] Re: mandrake 9.1 ;2R kapanış hatası

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 20 Jun 2003 - 18:38:08 EEST

    Selamlar..

    ext2 ve ext3'u resmen zulum edercesine test etmis birisi olarak bir hayli merakimi uyandirdi yazdiklariniz.

    Evde eski bir mandrake var. "/" Dosya sistemi ext2. Bizim oglan bilgisayari kapatmayi bilmiyor. Tutup dugmesine basip kapatiyor. Sonucta acilista fsck yapip yoluna devam ediyor. Bazen, kirkta bir, otomatik duzeltme yapamiyor. Sonucta Hanim devreye girip "Y" tusuna basiyor, gene yoluna devam ediyor.

    Garip olan sizin boyle bir durumla karsilasmis olmaniz.

    ext2 oyle kolay cokuveren bir sistem degildir. Dahasi bu sizi rahatsiz ediyorsa, sistemi ext3 olarak kullanin.

    Bu arada soyle bir durumdan bahsediyorsunuz. "Kernelin Paniklemesi". Normalde dosya sistemi sorunu kernelde panige sebep olmaz. Eger acilirken bir nedenle "/" dosya sistemi mount edilemiyorsa, o zaman "Kernel Panic: Unable to mount.." gibi bir mesaj verir. Bu ise o dosya sisteminin sorunlu oldugunu gosterir..

    Ama calisma esnasinda bu tur hata mesajlari aliyorsaniz bunun sebebini baska bir yerlerde aramak lazim. Bilhassa IDE subsisteminde filan..

    Kendi adima is yaptigim makinelerde ext2, bazen ext3 kullanirim. Bilhassa program filan yazarken, makine cok kotu kilitlenebilir. Bu yuzden de resetlenir.. Ayrica evdeki makinemin RESET tusu takili degil. Bu nedenle, hemde agir yuk altindayken, makineyi aralikli olarak 10-15 dk.da bir fisini cekerek (Su 4 sn. meselesi) acip kaparim. Bugune kadar henuz bir tek baytimda kaybolmadi. Dahasi sistemin stabilitesinden de hic bir kaybimiz olmadi..

    Eger siz klavyenin basina oturup, benim boyle bir derdim var diyorsaniz, mutlaka oyledir. Size burada yaniliyorsunuz derdinizin olmamasi lazim demek, Microsoft'vari bri tavir olur. MS'ye bir bug bildirirsiniz. Dersiniz iste surda soyle bir sorun var. Asla kabul etmez. Yok oyle bir sey, konfigurasyon hatasi vs... 2-3 ay sonra bir servis pack cikar, bakarsiniz duzeltmisler.. Iste bu tutumu gosterdigimizi dusunmeyin. ext2 gercekten "tas gibi" bir sistemdir. Ama sizin sorunum var demenizle birlikte, akla aslen baska bir sorununuz oldugu, bunun yansimasinin ise fs cokmesi ile gorundugu akla geliyor.

    Donanim detaylarini acabilirmisiniz. Anakart ICH bilgileri, Harddisk bilgileri filan.. Bilhassa bir oncelikle bunlara bakmak lazim:

    # cat /proc/ide/hda/model
    Maxtor 6E030L0

    # lspcidrake
    agpgart : Intel Corporation|82845 845 Chipset Host Bridge (MCH)
    Card:Intel 845 : Intel Corporation|82845 CGC [Chipset Graphics Controller]
    unknown : Intel Corporation|82820 815e (Camino 2) Chipset PCI
    unknown : Intel Corporation|82801DB 845G/GL Chipset ISA Bridge (ICH4)
    unknown : Intel Corporation|82801DB 845G/GL Chipset IDE Controller

    # cat /proc/ide/hda/settings
    name value min max mode
    ---- ----- --- --- ----
    acoustic 0 0 254 rw
    address 0 0 2 rw
    bswap 0 0 1 r
    current_speed 0 0 69 rw
    failures 0 0 65535 rw

    Ile gorunen degerleri bir yollarsaniz, biraz fikir sahibi oluruz. Komutlarin ornek ciktilari altlarinda mevcut.. Diger taraftan, bilhassa calisma zamaninda "Kernel Panic" aliyorsaniz, ilk 8-10 satirda yazanlari belirtebilirseniz daha faydali olabilir..

    Bu arada, hic bir zaman, rw olarak mount edilmis bir partisyonda fsck yapmayin. Dahasi, acilista fs testinide es gecmeyin. Bir kez bunlari ihmal etmeniz bile son derece kotu sonuclara sebep olabilir. Eger oyle bir durum daha once yasanmissa, Linux'u

    lilo: linux init=/sbin/e2fsck -p /dev/hda5

    Seklinde (hda5, root fs.niz) fsck yapacak sekilde acin, bir kereligine..

    Saygi ve sevgiler..

    20 Jun 2003 17:39 EEST tarihinde yazmışsınız: