[linux-baslangic] Re: mandrake 9.1 ;2R kapanış hatası

---------

From: bARis uNaL (unalbar@itu.edu.tr)
Date: Fri 20 Jun 2003 - 17:44:33 EEST

    yani tartışmaya dönsun felan istemiyorum ama gerçekten bilmiyorum.yani linux kullandıgınızdan eminmisiniz.yada ups ten bahsetmeyi mi unuttunuz.yada bana denk gelenler mi çürüktü acaba.yani 700*2=1400 ki ben maximum 5-ile 10 defa düzgün kapatılmasın(bu sayı normalde 1 yada 2 oluyo bende), her seferinde de fsck ile duzelteye calisin bi daha o sistemden zevk alacagınızı zannetmiyorum.çünkü kendi kendine kitlenmeler, bir daha açamamak veya bir klasoru veya dosyayı home ununuzda bulmanız, kernelin paniklemesi, tuhaf sanrılar..felan.yani bence 1000 çok olmuş.istisnalar olabilir :P
    gerçekten bir yanlışınız yoksa kıskandım hatta :))

    iyi çalışmalar
    fsck için bişi sormak istiyorum.boyle bir durumda işte duzgun kapatılmamış, tarama yapalımmı sorusuna evet diyince ,bir suru hata buluyo, onları ekrana yazıyo.sordugum şey inode bilmemkaç gibi bişiler yazarken veya yanlış hatırlamıyosam %1 incontigous(<--muhtemelen boyle bir kelime yok ama anlaşılmıştır heralde.) yazarken duzeltme yapıyomu??

    çunku genelde iş orda kalmıyo ve şu anda mount edilmiş, devam etmek istediğinden emin misin felan diyo.genelde mount edilmiş bir sistemi taratıp duzeltmeye kalkma taraftarı olmasanızda bazen bu döngüden çıkmak için evet diyosunuz.çünkü, hayır dediğinizde ^D ile reboot.açılırken yine aynı ilk çıkan mesaj.duzelmediği için Y...)

    ama o inode yazan yerlerden sonra hiç bişey olmamış gibi devam edebiliyo olması, o yazılar yazarken bişiler duzeltiyo hissi uyandırıyo.(birdahaki bootda da duzgun açması)

    yani taratmadan sonra size sormadan geçerse şansınız varmış oluyo.acaba fsck hiç yapmamak daha mı iyi.aslında fsck bir virus mu? hakkaten there is no spoon dogru olabilirmi?

    saygılar