[linux-baslangic] Re: ascii

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Thu 19 Jun 2003 - 13:44:04 EEST

    Çarşamba 18 Haziran 2003 13:43 sularında, bARis uNaL şunları yazmıştı:
    > ' `
    > merhaba
    > yukardaki sembollerden sagdakini consola yazamıyorum.aslında hiçbiyere
    > yazamıyorum.soldaki için shift+2 ye basıyoruz.sagdaki için nedir bilen
    > varmı acaba??
    >
    > birde hiçbiryerde windowstaki gibi alt+sayi ascii karakterlerini
    > çıkaramıyorum.bunun başka bir yolu mu var linuxte??
    > consolda, şimdi burda, mozillada(url penceresi) denedim.olmuyo.

    X-4.3.0 tr klavyesinde
    ' karakteri Shift+2
    ` karakteri AltGr+, (virgül)
    ´ karakteri ise AltGr+Ş (Bu karakter Bash komut ikame karakteridir)
    tuşlarındadır.
    105 tuşlu Türkçe-Q klavyede bu karakterler zaten bu tuşlarda gösterilir.
    Konsol klavyesinde de aynı yerdedir (benim hazırladığım konsol klavyesini
    kullanıyorsanız).

    X klavyesinde Alt+sayı ile karakter çıkmaz. Konsol klavyesinde ise
    Alt tuşu ile onluk tabanda, AltGr tuşu ile onaltılık tabanda karakter kodlarını
    yazarak klavyede olsun olmasın tüm karakterleri elde edebilirsiniz.
    UTF-8 kullanıyorsanız 65000 karakteri de yazıtipi dosyası gösteremese
    bile yazabilirsiniz, ama göremezsiniz. :-) Görmek isterseniz bir dosyaya kaydeder,
    xterm ile görebilirsiniz.
    keypad'de 9 dan sonraki onaltılık rakamlar (harfler) için Numlock'dan
    başlayarak sırasıyla dıştaki tuşları kullanacaksınız (ABCDEF şeklinde).

    Esen kalın,
    Nilgün

    Esen kalın,
    Nilgün