[linux-baslangic] Re: source den kurmak

---------

From: Levent Uysanel (leventuy@celiknet.com)
Date: Wed 11 Jun 2003 - 13:08:56 EEST

     Merhaba

    On Wed, 11 Jun 2003 12:58:58 +0300
    Fuat Altun <faltun@iso.org.tr> wrote:

    >merhabalar,
    >ben programlari kaynak kodundan kurmaktan biraz cekiniyorum. Bunun sebebi
    >nasil yapilacagini tam olarak bilmemem. (make configure gibi komutlarla
    >yapiliyor sanirim.)
    >Sormak istedigim....
    >kaynak kodundan bir programi derleyip kurmadaki zorluklar nelerdir?

     Derlemek biraz uzun sürüyor.

    Yoksa
    >kaynak kodundan tum promlari derlemek icin bir tek komut yeterlimidir??

      çoğunlukla;

      1- configure (extra parametreler paketin readme yada install dosyasında oluyor)
      2- make
      3- make install

      sırasıyla verilen komutlar

    >rpm veya kaynak kodundan kurdugum zamanki avantaj dezavantaj nedir?

      rpmde kaldırmak daha kolay

    >derleyince performans daha iyi olurmu?

      Aynı olması gerek ama çok fazla bilgim yok

    >siz hangi yola gitmemi tercih edersiniz?

      Rpm daha uygun ve sorunsuz

    --
      Saygı ve sevgiler
      Levent Uysanel