[linux-baslangic] Re: Linux update [Slackware 8.1 -> 9.0] icin 3 soru

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Mon 09 Jun 2003 - 19:16:50 EEST

    Mon, 09 Jun 2003 19:04:03 +0400 tarihinde
    "SULEYMAN AYDIN" <saydin@anadolu.edu.tr>' in yazdıkları:

    > eger bu dogru ise:
    >
    > 1/ yedeklenecek olan sey: "/etc/" dizini altinda bulunan
    > [/etc/altdizinler/...] midir; yoksa sadece "/etc/dokumanlar" mi
    > yedeklenmeli
    >
    > 2/ "/home/..." dizinleri de yedeklenmeli midir?
    >
    > 3/ 'cp' komutunun altdizinler ile birlikte kopyalayabilmesi icin komut
    > ne idi? [kde -> alt-f1 -> konsol altinda 'bash $' altinda komutlari
    > yazarak calismaya gayret ediyorum ve 'cp --help' bilgileri icinde ben
    > mi goremiyorum?]

      -R, -r, --recursive yinelemeli kopyalar

> [...]
    > arasinda bir fark var midir?
    >
    > 5/ linux versiyon update etmek icin/bir ust versiyona gecmek icin el
    > altinda [linux.org.trdokuman var idi de ben mi atladim?
    >
    > 6/ internete baglanma konusunda once "linux ile internete baglanmak"
    > [ http://www.linux.org.tr/belgeler/kpp/index-8.htm ] belgesini iyice
    > bir okusam iyi olacak; bunu atlamisim.
    >
    > 7/ biraz cahilce sorular oldu galiba.. ozur..
    > ama eskiden kalma "ya bir sey olursa" korkusundan tumden kurtulamadik
    > galiba ..
    >
    > bilgi icin cok tesekkurler / iyi calismalar

    aslında birşeyler kesinlikle olur, sadece ne olduğunu her zaman
    kestiremeyiz. örneğin suse 8.0 dan 8.1 terfi ettikten sonra gnome da
    giriş yaptıktan sonra gnome neredeyse çalışmıyor gibiydi. şöyleki suse
    8.0 da gnome 1.4 vardı ve kullanıyordum, 8.1 de ise gnome 2 vardı, tabii
    pencere yöneticisi ve bazı paketler 2 de daha farklı idi (gnome 1.4 te
    ön tanımlı pencere yöneticisi sawfish idi sanırım, gnome 2 de ise bunun
    yerini metacity almıştır, tabii eski ayar dosyaları sawfish'i başlatayım
    dediğinde olmadığı için başlamıyordu :) ) bunun gibi ufak-tefek sorunlar
    dışında ciddi sorunlar yaşamazsınız %99, ama tabii ki yedek almak
    insanın gözünü çıkarmaz :) eğer fazla uğraşmak istemez iseniz tüm /etc
    dizininin de yedeğini alın (ben kendime eziyet etmekten(?) ve konsolda
    kendimce birşeyler yapmaktan hoşlanırım, herşeyi yeniden ayarlamak
    kasmaz beni derseniz sadece kişisel verilerinizin bulunduğu dizinlerin
    yedeği işinizi görecektir.)

    kolay gelsin, iyi akşamlar.

    - --
    Erçin EKER
    UIN: 8216618

    Microsoft Windows didn't get as bad as it is overnight -- it took over
    ten
    years of careful development