[linux-baslangic] Re: MP3

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 09 Jun 2003 - 17:30:25 EEST

    On Mon, 2003-06-09 at 17:21, Cetin Baloglu wrote:
    > Nasıl yani amerikada mp3 çalabilen yazılımları
    > kurulum cd'sinde bulundurmak yasakmı anlamadım.
    Bir risk, yasak degil. RedHat MPEG Audio Layer 3 decoding yapabilen
    yazilimlarin uzerine patent sahibi kurulusun orta vadede bir sinirlama
    (patent ucreti vb.) koyabilecegini dusunuyor ve bu sorunla ugrasmak
    istemiyor.

    > Amerikada o 1 mb lik yazılımı bulunduran tek dağıtım
    > redhatmi ? Eğer redhat ceza ödemişse bilmiyorum.
    > windows beos(devam ediyorsa) sun sgi kendi cd'lerinde bu ürünleri
    > destekleyen yazılımlar bulunduruyor, onlar ne durumda
    > onlarda kaldıracakmı ?
    > (mp3 sorunum yok)

    Bu risk neyi gerektiriyorsa onu yapacaklar, lisans ucreti odeyecekler
    veya patent davalari ile ugrasacaklar, ki buyuk olasilikla
    kaybedecekler.

    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue) -		enver.altin@frontsite.com.tr
    Software developer, IT consultant
    frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.	tel:  +90 212 222 68 42 - 63
    					fax:  +90 212 222 68 35
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part