[linux-baslangic] linux kurulu laptop satislari

---------

From: oguz eren (oguze@tnn.net)
Date: Thu 05 Jun 2003 - 17:01:09 EEST

    Gecen hafta bir laptop aldim; 3-4 gun icinde de iade ettim. Firmanin ismini vermeyecegim. Bu firma, laptoplara Gelecek Linux 2.0 kurarak satiyor. Gerci ben, satin alirken kurmalarina gerek olmadigini soylemistim. Hem beklememek icin, hem de zaten kendime gore bir bolumleme yapip SuSE de kuracagim icin.

    Kurulum HSF modemi tanimadi. Firmanin web sitesinde "linuxta modemimi nasil tanitirim" baslikli bir bolum var. Su dosyayi suraya koyun, sunu degistirin vs sekilde anlatmislar. Iyi guzel, ama gel gor ki verdikleri cd'de sadece windows suruculeri mevcut. Teknik servislerine gittim (baska bir sebepten oturu) modem suruculerini de sordum.

    Linux destegi vermediklerini, linux suruculerinin kendilerinde olmadigini, linux'ta modem surucusu sorunu oldugunu, sattiklari laptoplari win 98 ile test ettiklerini soylediler. Yani linux kurulu cihaz satiyorlar ama modemi vs calisir halde degil! Soranlara da windows oneriyorlar.

    Ben ugrasip uygun surucu bulabilecegimi biliyordum; nitekim iade sebebim de bu degil.

    Ama bu linux kurulu laptop satislarinin iyi bir gelisme degil, aksine kotu reklam oldugunu anlamis oldum. Yani yarardan cok zarari var sanki. Siz ne dersiniz?