[linux-baslangic] Re: Yeni bir linux kullan_c_ olarak herkese merhaba

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 14 Jul 2003 - 12:57:50 EEST

    Mon, 14 Jul 2003 09:40:29 +0300 tarihinde Serdar Göncü
    <sgoncu@anadolu.edu.tr> soyle yazdi:

    SG> -1-
    SG> Kurulum esnasında 3.CD olan international CD sini takıp kuruluma devam
    SG> ettiğimde ayrıntı görünümde koffice-i18n-tr paketi kurlumu esnasında
    SG> Turkish language support for KDE kısmında
    SG> OpenOffice.org-l10n-tr-1.0.2-7mdk.i586 adlı dosyayı bulamadığı veya
    SG> sorunlu olduğuna dair bir mesaj çıkarttı ve kuruluma devam edeyimmi
    SG> dedi. Bende sonradan bu sorun düzeltilebilir diye devam etmesini
    SG> isteyip kurulumu tamamladım. Bu dosya nedir? ve benim işlerimi yapmamda
    SG> engel olurmu ve nasıl bu dosyayı ekleyebilirim?
    OpenOffice ofis paketinin Turkce destek dosyalarini cd'den okuyamamis. Eger
    okuyamadiysa keza aynisi KOffice ofis paketi icin de gecerli.

    Ofis programlari ile isiniz olmuyorsa, sizi pek etkilememesi gerekir.
    Ihtiyaciniz olacaksa, ya cd'yi bir sekilde okutmaniz (cd'yi temizlemek ise
    yarayabilir) ya bir arkadasinizdan ayni cd'yi almaniz ya da internetten
    ilgili dosyalari cekmeniz gerekiyor.

    Internetten cekmeyi dusunurseniz, ftp.linux.org.tr 'de Mandrake yansisinda
    bulabilirsiniz.

    SG> -2-
    SG> Kurulum bitiminde sistem ayarları kısmında Network&İnternet ayarları
    SG> "not configured" şeklindeydi. Ayarlayayım dedim. Modemi otomatik
    SG> algılasın dedim. Fakat modemimi winmodem olarak gördü. Modemimin
    SG> markası e-con isimli PCI v92 bir modem. nasıl tanıtıp internete
    SG> bağlanabilirim?
    Winmodem'inizin suruculeri dagitiminizla beraber lisanslari geregi
    gelemiyorlar. Nasil cekilip kurulacaklari ile ilgili bir dokuman,

    http://lkd.belgeler.org/howto/winmodem.html

    SG> -3-
    SG> Kurulum esnasında bilgisayarımdaki Sound Blaster ses kartını gördü ve
    SG> gerekli dosyaları kurdu (emu101 gibisinden dosyaları kurdu). FAkat
    SG> sistemi çalıştırınca ses duyamadım. Öncesinde denemek için CD den
    SG> başlatılan Knoppix dağıtımı ile bilgisayarı açtığımda ses kartından ses
    SG> alabiliyordum.
    Mixer'den sesini acmayi denediniz mi? Belki kapali olabilir.

    Knoppix'te acilista ses acik geliyordur.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694