[linux-baslangic] Yeni bir linux kullanıcı olarak herkese merhaba

---------

From: Serdar Göncü (sgoncu@anadolu.edu.tr)
Date: Mon 14 Jul 2003 - 09:40:29 EEST

    Öncelikle böylesi güzel, ama bir o kadarda yabancı olduğum ve bu işletim sistemi Linux (mandrake Linux 9.1) işletim sistemi için tasarlayıcılara çok teşekkürler.

    Önceleri denemelik olarak uzun zaman önce bir linux sürümünü bilgisayarıma kurmuştum. Fakat çalıştıramayıp tekrar silmek zorunda kalmıştım. Ama bu sefer kararlıyım ve bu işletim sistemini öğreneceğim. Hemen birkaç soru ile başlamak istiyorum.

    -1-
    Kurulum esnasında 3.CD olan international CD sini takıp kuruluma devam ettiğimde ayrıntı görünümde koffice-i18n-tr paketi kurlumu esnasında Turkish language support for KDE kısmında OpenOffice.org-l10n-tr-1.0.2-7mdk.i586 adlı dosyayı bulamadığı veya sorunlu olduğuna dair bir mesaj çıkarttı ve kuruluma devam edeyimmi dedi. Bende sonradan bu sorun düzeltilebilir diye devam etmesini isteyip kurulumu tamamladım. Bu dosya nedir? ve benim işlerimi yapmamda engel olurmu ve nasıl bu dosyayı ekleyebilirim?

    -2-
    Kurulum bitiminde sistem ayarları kısmında Network&İnternet ayarları "not configured" şeklindeydi. Ayarlayayım dedim. Modemi otomatik algılasın dedim. Fakat modemimi winmodem olarak gördü. Modemimin markası e-con isimli PCI v92 bir modem. nasıl tanıtıp internete bağlanabilirim?

    -3-
    Kurulum esnasında bilgisayarımdaki Sound Blaster ses kartını gördü ve gerekli dosyaları kurdu (emu101 gibisinden dosyaları kurdu). FAkat sistemi çalıştırınca ses duyamadım. Öncesinde denemek için CD den başlatılan Knoppix dağıtımı ile bilgisayarı açtığımda ses kartından ses alabiliyordum.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Not: Bide piyasadan bulabileceğim linux ile ilgili güzel bir kitap önerebilrseniz sevinirim.

    Serdar Göncü

    sgoncu@anadolu.edu.tr