[linux-baslangic] Re: kablo modem Qz=FCrl=FC?= linux!!!

---------

From: Kaan (kaan_e@yahoo.com)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 03:53:51 EEST

    merhaba,
    ilk söylediğiniz bazı seyleri görmezden gelerek
    tesekkür etmek istiyorum!
    1-2 saat öncesinde linuxdan internete bağlandım. hem
    normal kullanıcı olarak hem de root olarak ayrı ayrı
    bağlanabildim. ama 2 saattir de tekrar bağlanmaya
    çalısıyorum.
    proxy ayarlarını en bastan kapamıstım. ayrıca kablo
    sorunu da yok.
    windows serisindeki bütün komutları biliyorum. ayrıca
    bu son 2 saat içerisinde de yazmıs olduğunuz ifconfig,
    lsmod gibi komutları da öğrendim, linuxquestions.org
    sitesinden.
    su anda dediklerinizi tam anlamıyla yapmadım. çünkü
    saat 3.45 ve yatmak istiyorum. yarın onları muhakkak
    adım adım dediğiniz gibi yapacam ve sonuçlarını
    ayrıntılı bir sekilde göndericem.
    ondan önce su ana kadar karsılastığım sorunları
    söylemek istiyorum. ilk olarak nasıl bağlandığımı
    hatırlamıyorum. yani neler yaptığımı. ondan sonra
    yaptıklarımda ise sunu farkettim, CDCEther modülü
    baslangıçta yüklenmiyor sanırım. normal bir boot
    sonrasında lsmod dediğimde en üstte CDCEther olması
    gerektiği halde olmuyor. kendim ancak modprobe
    CDCEther dediğimde aktif hale geliyor ve (unused) gibi
    bir ifadeye sahip oluyor.
    ifconfig -a komutunu çalıstırdığımda eth1 gözüküyor
    ama mac adresi sanırım hep sıfırlardan olusuyor. ip
    adresi de yok. ilk bağlandığımda hatırlıyorum, mac
    adresi (yanlıs hatırlıyor olabilirim ismini) sadece
    sıfırlardan olusmuyordu.
    simdi aklıma geldi, siz ilk modprobe CDCEther çalıstır
    dedikten sonra çalıstırdığımda hata vermedi! onunla
    ilgili hiç hata almadım hatta.
    bir de su dikkatimi cekti. eth1 gözüküyor iken yast a
    girdiğimde ethernet kartından baska birsey gözükmüyor
    ki ethernet kartı eth0 olarak tanımlı. yani herhangi
    bir ayar yapabilmem söz konusu değil.
    dediğim gibi, sizin dediklerinizi yarın yapacam ve
    ayrıntılı çıktılarını göndericem.
    sunu sormak istiyorum, bu elle yaptığım ayarlar her
    boot sırasında aktif olacak mı? önemli olan bu! çünkü
    dediğim gibi bir kez bağlandım. elle ayar yaparak. ama
    sadece bir kez oldu! reboot yaptığımda ayarlar eski
    haliyle yüklendi ve hersey sil bastan. bu ayarları
    aynı zamanda daimi yapmam için ne yapmak lazım?
    tekrar tesekkürler...

    p.s. : ilk bağlanmadan önce en son dhcpcd eth1
    komutunu çalıstırmıstım! ama sonralarda ise yaramadı.
    sunu da hatırlıyorum, kapatıp açtığımda kendiliğinden
    ip adresi almıstı, hersey tamamdı eth1 için ama
    internete girmedi. sonrasında ise bu bilgilerin
    hiçbiri olmadı!