[linux-baslangic] Re: kablo modem Qz=FCrl=FC?= linux!!!

---------

From: ILKER FICICILAR (ilkerf@isbank.net.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 02:31:46 EEST

     Kiskirtici bir tartisma olmus burada;

    Linux'ta Suse 8.2 kullandiginizi yazmissiniz. Ve soylenen o
    Netmaster kablo modemi, gerek ethernet gerekse de USB baglantisindan
    kullanabileceginizdir. Çözümleri bu çerçevede dusunmek gerekir. En
    ufak bir sonuc alamamada isletim sistemini degistirerek girilen
    internetten buraya bagirip çagirarak degil.

     Simdi, eger sorunu çözmek istiyorsaniz dikkat verin lutfen:

     Öncelikle hangi baglantıyı kullanacaksınız? Ethernet kartınızın
    oldugunu yazmissiniz. Madem oyle USB'den once onu bir deneyelim.
    Suse'nin grafik arayuzlu kullanim aracindaki "modem" sozcugu sizi
    yaniltiyor. Oraya girmeyip, "basic network" menusu altindaki "ethernet
    card configuration" gibi bir ada sahip olan menuye gireceksiniz. Ve tek
    yapmaniz gereken, IP adresini DHCP ile almasini saglayan yeri
    isaretleyip cikmak.

    Ardindan, baglantinizin durumunu "ifconfig" (tirnaklar yazilmiyor)
    komutunu root iken kullanarak gorebilirsiniz. root olmak icin "su"
    komutunu bir terminal pencerisinde yazip, root kullanicisi icin olan
    sifrenizi girmeniz yeterli. Olasilikla "eth0" aygitina denk düsen yerde
    "inet-addr" adli kisimda internet adresinizi goreceksiniz. Eger buradaki
    adres 192.168... gibi ise, modeminin online olmadan IP almissiniz
    demektir. "ifdown eth0; ifup eth0" komutlariyla yeniden IP alabilirsiniz
    (root kullanicisi iken). Turkiye'de kablo modem kullanicilarinin IP'leri
    195.17X... ile baslar. "ifconfig" komutunun ciktisinda IP'nizi gormeniz
    gerekir.

    IP'niz dogru ise basit bir baglanti sinamasi daha yapip, 212.156.4.4
    adresindeki DNS sunucusuna ping çekin. Yanit geliyor mu? Geliyorsa, bu
    kez www.ttnet.net.tr, www.google.com vs. gibi bir adrese ping çekerek
    adrese karsilik gelen IP adresini görüp göremediginize bir bakin. Yanit
    alamiyorsaniz, Yast ile ayarladiginiz ethernet karti ayar kismina geri
    donup "DNS adreslerini sunucudan al" gibi bir secenegi secip
    secmediginize bakin, secildiginden emin olun. Eger seciliyse ve IP
    adresiniz de dogruysa, ama adres cozumlenmiyorsa, o secenegi kaldirip
    elle (yani bir yazi editoru kullanarak, kate, kwrite, joe, vi, emacs,
    vs. gibi) /etc/resolv.conf dosyasina "nameserver 212.156.4.4" satirini
    ekleyin. (eger bir yazi editorunu menulerde bulamamissaniz, komut
    satirinda "echo 'nameserver 212.156.4.4' > /etc/resolv.conf" yazmaniz
    da (cift tirnaklar olmadan, ve root kullanicisi oldugunuzda) is gorur.
    Ardindan gene ping www.google.com deyin, ve yanit gelip gelmedigine
    bakin. IP adresi hala gorunmuyorsa, olasilikla bilip bilmeden guvenlik
    duvari ayarlarlarini kurcalamissinizdir. En kolayi, gene yast'a girip
    firewall'u iptal edin. Yok elle de yaparim diyorsaniz, root iken su
    komutlari tirnaklar olmadan yazin: "iptables -F; iptables -t nat -F"

    Hala olmadiysa, "route -n" komutunun ciktisina bakin. Burada,
    Kernel IP routing table
    Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use
    Iface
    195.174.128.0 0.0.0.0 255.255.240.0 U 0 0 0
    eth1 0.0.0.0 195.174.128.1 0.0.0.0 UG 0 0
     0 eth1 gibi satirlar gormeniz gerekir. 195.174.128.1 kismini
    goremiyorsaniz, bu adresi yast'tan gene "network card configuration"
    kismina girerek, bu kez "routing configuration" ayarini da acip ilgili
    yere girmelisiniz. Çikip bir daha deneyin.

     Sorun basit. Olmak zorunda. Normal ethernet kartinizla
    hala baglanamiyorsaniz, mantikli butun hata çiktilariyla tekrar buraya
    yazin. Bu hata raporlarini "tail -30 /var/log/messages", "dmesg" gibi
    komutlarla alabilirsiniz. "ifconfig" komutunun ciktisini da beraberine
    ekleyin.

    Normal ethernetle sorununuzu hallettikten, yani "ping www.linux.org.tr"
    gibi bir komuta yanitlar aldiktan sonra. Modeminizin güç kaynagini ve
    ethernet kablosunu 10 dakikaligina çekin. Bu sürede USB için gerekli
    ayarlari yapabilirsiniz. Öncelikle, size "modprobe CDCEther" komutunu
    çalistirin demistim. Bu komut sonucunda bir hata mesaji aldiniz mi?
    Almadiysaniz, bu modulun yuklenmis oldugunu "lsmod" komutuyla teyid
    edin. "lsmod" bellekte yuklu olan modulleri gosteren bir komuttur.
    Burada "CDCEther" satirini gormeniz gerekir. Bunu gordukten sonra, gene
    yast'a girip ethernet icin yaptiginiza benzer ayarlari yapmaniz, ve
    ethernet ayarlarini iptal etmeniz (silmeniz) yeterli olur. Unutmamaniz
    gereken, ayarlari "network card configuration" kismindan yapacaginizdir,
    "modem ..." degil. Unutmayin, USB de olsa "network card configuration".

    Eger "modprobe CDCEther" dedikten sonra, bir hata almiyor ve "lsmod"
    ciktisinda da bunu goruyor ama "ping'lerime hala yanit alamiyorum"
    diyorsaniz, kullanabildiginiz bir editoru root kullanicisi iken acin.
    Dikkatli bir sekilde /etc/modules.conf dosyasini düzenlemek uzere bu
    editor programiyla acin. Dosyanin icine once bir gozatin,
    "alias eth1 CDCEther" veya "alias eth0 CDCEther" gibi bir satir var mi
    diye. Yoksa, bunu dosya sonuna ekleyin. Yani dosyanin en altina bir
    satir bosluk birakarak, tirnaklar olmadan "alias eth1 CDCEther" yazin.
    dosyayi kaydederek cikin, ve gene root iken "depmod -a" deyin. Ardindan
    "modprobe eth1" yazin. Bir hata almamaniz lazim. Bunu "dmesg" komutunun
    son satirlarindaki ciktilari okuyarak da teyid edin. Simdi. Windows'ta
    iken size tahsis edilen IP numaranizi hatirlayin, 195.174.... gibi bir
    numara. Hatirlamiyorsaniz, mektubun burasi bir mola verip isletim
    sistemi degistirmeniz icin iyi bir yer (mektubu bastiginizi
    varsayiyorum). Windows isletim sisteminde komut satirinda "ipconfig"
    yazarak ip numaranizi gorebilirsiniz (dikkat: windows'ta ipconfig,
    linux'ta ifconfig "p" ve "f" harfleri farki var. linux'taki interface
    anlaminda). Komut satiri icin winXP, WinNT, ve Win 2000'de baslat
    menusune tikladiginizda acilan menuden alttan 2. ya da 3. secenek olan
    "çalistir" / "run" secenegine girerek "cmd" komutunu yazip enter'a
    basmalisiniz. Win95, Win98 ve WinME'de ise "cmd" yerine "command" komutu
    kullanilir. ... Bu IP numarasini not edip tekrar linux'a donun,
    modeminizi tekrar online hale getirin ve elle, linux komut satirindan ve
    root iken sunu girin:"ifconfig eth1 195.174.X.X netmask 255.255.240.0"
    gene tirnaklar yok, ve 195.174.X.X olan IP adresi kisimi yerine
    windows'tan ogrendiginiz IP adresini girin. Bir hata almamaniz gerek.
    Hata verirse, kontrol edip bir daha yazin. "route -n" ile bir bakin,
    Kernel IP routing table
    Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
    195.174.128.0 0.0.0.0 255.255.240.0 U 0 0 0 eth1
    gibi bir satir gormelisiniz. Burada gateway eksik olacaktir. onu da elle
    ekleyelim:
    "route add default gw 195.174.128.1"
    ve "route -n", "ping 212.156.4.4", "ping www.linux.org.tr" gibi sinama
    komutlarimizi uygulayalim. Bir yanit gelmeli.

    Tum bunlara karsin, hala bir sonuc alamiyorsaniz lutfen ayrintilariyla
    ("dmesg", "tail -50 /var/log/messges", "ifconfig" ve "route -n" gibi
    komutlari artik ogrendiniz) aldiginiz hata ve bilgi çiktilarini once
    iyice bir inceleyip, mantik yurutmeye calisarak cozum arayip, sonuc
    alamayinca buraya yollayin. Eminim bir yanit çikacaktir.

    Hoscakalin.

    bir not: umarim sorununuz, tarayicinizdaki yanlis bir proxy ayariyla,
    veya bozuk bir kabloyla ilgili vs. degildir.

    --
    ... ilker FIÇICILAR              ilkerf@geocities.com
    ... http://teknik.ekitap.gen.tr/    . Proxy Adresleri