[linux-baslangic] Re: modem sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 30 Jan 2003 - 23:34:01 EET

rifat turgen wrote:
> rpm -e hsflinmodem komutu bir ise yaramiyor.cunku paketler kurulu degil
> diyor.
> /hsflinmodem-5.03.27mbsibeta02122600k2.4.18_6mdk-1mdk.i586/(kenel
> versiyonum 2.4.18.16mdk oldugu icin bunu indirmistim)
> paketini kurmak istedigimde paketler kurulu diyor.tavsiye

  Neyi kurdugunu bulmak icin

  rpm -qa |grep hsf

  komutunu kullanin, paket isminde ufak bir farkllik olabilir. Bu
komutla yakalayip silersiniz.

  Yine de sizin indirdiginiz surucuyu kullanmanizi pek tavsiye
etmiyorum, softmodem de sizin makinanizda sizin kernelinize gore
derlenmis bir surucu kullanmak daha guvenilir olabilir. Normal rpm
paketi bile kurulurken derliyor zaten suruculeri.

> edebileceginiz herhangi bir sey yoksa ,
> bana linuxla kesinlikle calisan,hatta icinden linux driveri cikan bir
> modem onerirseniz sevinirim.

  Bir " gercek modem" aldiginiz zaman zaten kesinlikle linux'la calisir.
Emin olmak icin external bir modem alin, hem kaliteli bir modeminiz
olsun hem de basiniz agrimasin. Markasi onemli degil, USR dan wisecom'a
datron'a pek cok marka modemi sahsen denedim, ki bir ayar sorunu
olmadigi surece butun harici seri (usb demiyorum) modemlerin calismasi
lazim.

  Onur Kucuk