[linux-baslangic] Re: Printer Problemi

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Mon 24 Feb 2003 - 15:19:12 EET

     "Yard.Doç.Server Acim" <sacim@inonu.edu.tr> wrote:

    > Daha önce de Linux başlangıç grubuna yazdığım halde herhalde bazı
    > kişiler küçük görmüş olacaklar ki sorunumla ilgelenmediler.

    1/ Yanlis. Meseleyi Kimsenin kimseyi kucuk gormesi olarak degil ama
    herkesin kendi isi-gucu ve derdinin arasinda buna vakit ayiramadigini
    dusunmek daha dogru olabilir..

    2/ cozum: http://www.cups.org adresindekileri okuyunuz.
    2a/ bulabildiginiz diger dokumanlari da okuyun..
    2b/ okuyun..
    2b'/ daha iyisi makinanin icinde cok buyuk olasilikla bulunan 'cups' ile
    yazilari okuyun..
    2c/ uygulayin/pratik yapin..
    2d/ sonra okudum/yaptim/olmadi->soruyorum diye yazin..
    2e/ cozumu buraya yazin; baskalari da yararlansin...

    3/ hocam, bu kisa yaziyi yazarken bile en az 'xn' kadar zaman bir zaman
    dilimi harcamak gerektigini de ogrenmis oluyorum.. [bundan sikayetci
    degilim; sadece bilgi icin yaziyorum; aman yanlis anlasilmasin]

    sevgi/saygilarimla,

    suleyman
    saydin@anadolu.edu.tr
    "to teach is to learn twice"

> [...]
    > yazışma grupları bazı problemlerin çözümüne karşılıklı yardımcı
    > olmayı
    > kapsıyorsa güzel. Sorunum şu:
    >
    > Red Hat Linux 8.0 kullanıyorum. OpenOffice 1.0.1 yüklü. Yazıcım HP
    > Deskjet 400. OpenOffice'in yazıcılar listesinde benim yazıcım yok.
    > Bunu
    > import etmek istediğimde /dev/compaq dosyasına gidiyor, ancak bu
    > dosya
    > da import edilecek bir şey gözükmüyor. Linux'u kurduğumdan beri
    =FDmda yaz=FDc=FDm=FD=20
    > ayarlayabilmi=FE ve =E7=FDkt=FD alabilmi=FEtim.

    Knoppix, Debian temelli bir dagitim. Ancak yazdirma konusu dagitimlarla
    degil, sisteminizde kurulu yazilimlarla ilgilidir. Piyasadaki
    yazicilarin onemli bolumunu cesitli metodlarla sisteminizde
    calistirabilirsiniz. Bunun icin Ghostscript, CUPS paketlerinin kurulu
    olmasi yeterli genellikle ancak RedHat icerisinde yazici konfigurasyonu
    icin hangi araclarin bulundugu konusunda kesin bilgim yok.

    Iyi calismalar

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com