[linux-baslangic] Re: Bir kac problem

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 23 Feb 2003 - 00:47:18 EET

    Sat, 22 Feb 2003 20:30:33 +0200 tarihinde Alaatt!n Kahramanlar
    <e124471@metu.edu.tr> yazdi:

    AK> -- X server'i kulanirken ses karti sadece bir uygulama tarafindan
    AK> kullanilabiliyor, soz gelimi real player acikken xmms'i calistirmak
    AK> istedigimde "device is busy" hatasini aliyorum. Bu bir konfigurasyon
    AK> eksikligimi yoksa sistemden mi kaynaklaniyor? Eger konf. problemi ise
    AK> nasil duzeltebilirim?
    bir ses sunucusu kullanmaniz gerekiyor. arts ya da esd ornegin.

    AK> -- Bir diger sorum kernel hakkinda su an kullandigim sistemde bazi
    AK> komutlar sistem tarafindan "unknown command" olarak algilaniyor bazi
    AK> komutlarsa yapmalari gereken isi yapmiyor; mesela apropos komutu
    AK> calismiyor? Bu problemden sonra aklima bir soru geldi acaba kernel
    AK> guncellendikce bazi komutlarin yeni kernelden cikarilmasi gibi bir sey
    AK> soz konusu mu yoksa sistemle ilgili bir problem mi benim yasadigim
    AK> cunku "LINUX IN A NUTSHELL" isimli kitapda belirtilen komutlarin
    AK> yarisindan fazlasi sistem tarafindan bir komut olarak algilanmiyor.
    linux'da cekirdek herhangi bir komut icermez. dosya listelemek icin kullanilan
    ls bile ayri bir programdir.

    linux cekirdegi donanim suruculerine sahiptir, uzerinde calisan yazilimlarin
    bilgisayarda ilgili donanimlara erismesini saglar. cekirdegin yapisinin
    anlatildigi bir seminerin notlarini http://seminer.linux.org.tr adresinde
    bulabilirsiniz.

    komutlarin calismamasinin sebebi ise, kullandiginiz linux dagitiminin kitapta
    anlatilan komutlari/programlari kurmamis ya da icermiyor olmasindan olabilir.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694