[linux-baslangic] Bir kac problem

---------

From: Alaatt!n Kahramanlar (e124471@metu.edu.tr)
Date: Sat 22 Feb 2003 - 20:30:33 EET

    Merhaba sistemimde kullandigim Mandrake 9.0 ile ilgili bazi problemler
    yasiyorum o yuzden zaman ayirip asagidaki problemler icin bir yol
    gosterirseniz tesekkur ederim.

    -- X server'i kulanirken ses karti sadece bir uygulama tarafindan
    kullanilabiliyor, soz gelimi real player acikken xmms'i calistirmak
    istedigimde "device is busy" hatasini aliyorum. Bu bir konfigurasyon
    eksikligimi yoksa sistemden mi kaynaklaniyor? Eger konf. problemi ise
    nasil duzeltebilirim?

    --XAWTV degoruntuleri alabiliyorum ama ses gelmiyor, arkaplanda ses
    kartini kullanan baska bir uygulama da yok oysa. Ses de sadece bir
    konf. probleminden mi kaynaklanio, yoksa xawtv nin ses modulu falan mi
    var; bunu mu bulup kuram gerekiyor?

    -- Bir diger sorum kernel hakkinda su an kullandigim sistemde bazi
    komutlar sistem tarafindan "unknown command" olarak algilaniyor bazi
    komutlarsa yapmalari gereken isi yapmiyor; mesela apropos komutu
    calismiyor? Bu problemden sonra aklima bir soru geldi acaba kernel
    guncellendikce bazi komutlarin yeni kernelden cikarilmasi gibi bir sey
    soz konusu mu yoksa sistemle ilgili bir problem mi benim yasadigim
    cunku "LINUX IN A NUTSHELL" isimli kitapda belirtilen komutlarin
    yarisindan fazlasi sistem tarafindan bir komut olarak algilanmiyor.
    Tesekkur eder, ii calismalar dilerim...
    Alaattin KAHRAMANLAR METU DEPARTMENT OF EEE
    GSM:+90 533 3429732 ADRESS:ODTU 9.YURT 312/12
                                                          06531 ANKARA