[linux-baslangic] Ses kartlari, rpm, tomcat vb.

---------

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 09:35:59 EET

    Merhabalar,

    Bir kac sorum olacak, yanitlayan olursa cok sevinirim:

    1-
    Benim makinemde hem on board SiS ses karti, hem de cs46xx serisine uygun ses karti mevcut.. (Aslen Creative Vibra 128)
    Sistemim RedHat 8.0... Iki karti birden algiliyor ancak her ikisinden de ses gelmiyor, neden olabilir? Parali bir driver sitesi buldum, ilginctir ayni ses kartlari olarak yorumluyor ama ses de geliyor; ben de para vermek istemiyorum dogrusu (Bu ses olayi Mandrake'deyken kurulmustu ama yine kursam yine calisir) Ses olmayinca da bir seyler eksik kaliyor hep haliyle...

    2-
    benim sistemimde apache web server kurulu, ancak
    rpm -qi apache yazinca
    package not installed diyor; neden olabilir?

    3-
    Bir de benim icin Linux'un en zor ve bazen kullaniciyi oldukca yoran tarafi, her seyle bastan asagi ugrasmaniz (acemilik asamasinda daha az ugrastirmasi daha iyi olurdu),
    Forte for Java 4 kurdum (Windows'ta kullaniyordum), her neyse TomCat calismiyor, daha dogrusu ben $CATALINA_HOME degiskenini tanimladim jdk icin, ancak JAVA_HOME istiyor ve bu env.'in nereye tanimlanacagini bulamadim bir yerde... Daha dogrusu ne sekilde... TomCat docs. da da yok baktigim kadari ile...
    TomCAT Linux kurulumunu iyi bilen birisi yardimci olursa sevinirim... Bu sayede JSP calismalarima da Linux altinda devam edebilirim...

    4-
    CD-Rom'da herhangi bir CD ile islem yaptiktan sonra eject etmek icin ille unmount yapmak gerekiyor(ne ilginc bir kesif yapmisim degil mi?)
    Bu Mandrake'de olmuyordu, bunu cozmek icin yapilacak bi sey var mi?

    Simdiden tesekkur ederim,
    Saygilarimla...