[linux-baslangic] Re: Ses kartlari, rpm, tomcat vb.

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 22 Feb 2003 - 00:25:20 EET

    Selam
    1- Daha cd46xx bahsettiğin sanırım crystal ses kartı oluyor. Daha önce
    sanırım redhat 6.2 de bu kartı kullanmıştım. Ses gelmemesinin nedeni sound
    deamondan olabilir. Gnome kullanıyorsanız esd, kde kullanıyorsanız arts
    çalıştırmayı deneyin. Sora ses geliyormu gelmiyormu bir kontrol edin. Şahsen
    gnome de ses alabilmek için esd yi çalıştırmam gerekiyor.

    > 2-
    > benim sistemimde apache web server kurulu, ancak
    > rpm -qi apache yazinca
    > package not installed diyor; neden olabilir?

    Bunu sebebi 8.0 da apache apache olarak değil httpd olarak geçiyor. Apache
    2.0 dan sonra httpd oldu. görmek için
    rpm -qi httpd yazmanız gerekiyor

    > 4-
    > CD-Rom'da herhangi bir CD ile islem yaptiktan sonra eject etmek icin ille
    unmount yapmak gerekiyor(ne ilginc bir kesif yapmisim degil mi?)
    > Bu Mandrake'de olmuyordu, bunu cozmek icin yapilacak bi sey var mi?

    Bu dağıtıma göre değişir bazı dağıtımlar cd rom iconuna sağ tıklayıp eject
    dediğinizde otomatik umount yapıyor. Yani sonuçta çıkarmanız için umount
    ediliyor mutlaka ama bazı dağıtımlar umount işlemini kendi yapıyor.