[linux-baslangic] Re: konsol cozunurlugu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 22 Dec 2003 - 13:02:15 EST

    Volkan YAZICI <volkany@phreaker.net> wrote:

    VY> merhaba,
    VY>
    VY> konsolda acaba cozunurlugu nasil ayarlayabiliriz? fb modulunu
    VY> cekirdege eklemis olmama ragmen lilo ile bilgisayari acarken bir
    VY> turlu denedigim cozunurluk numaralari ile (lilo'nun icindeki vga=
    VY> opsiyonu) istedigim 1024*768 cozunurlugu elde edemedim (knoppix'deki
    VY> gibi olsun istiyorum).

     Ekran kartin ve Monitorun nedir?

     FB destegi derken VESA destegi mi yoksa kendi kartina ozel yazilmis (ornegin radeonfb) destegi mi verdin ?

     Her ikisi de cekirdekte gomulu ise dmesg ciktisindan hangisinin kullanildigini gorebilirsin.

     Eger VESA calisiyorsa sistem acilmadan once cekirdege vga=791 (ya da 0x314 gibi hex de verebilirsin) parametresi vereceksin.

     Kartina uygun (ornegin radeon) ise kendi monitoru guzel tanimlayabilir, tanimlamazsa

     video=radeon:1024x768-16@70 (16bpp 70Hz, ama bu secenekleri vermemeni tavsiye ederim) gibi bir parametre verebilirsin.

     Vesa su an sanirim sadece acilista ayarlanabiliyor ama diger modlarin cogu fbset komutu ile ayarlanabilir.

     Daha fazla bilgi icin /usr/src/linux/Documentation/fb

    VY> bunun disinda ufak bir soru daha sormak istiyorum, fb modulunu
    VY> cekirdege ekledigimden beri bilgisayari acinca ekran biraz saga
    VY> kayiyor (0.5cm kadar), bu neden boyle oluyor ki acaba?

     Monitorunun frekans ayarlari degisti. Dijital bir monitor kullaniyorsan "o cozunurlukte iken" goruntuyu istedigin sekilde duzelt ve kaydet.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>