[linux-baslangic] Re: motorola ve gprs (kppd cozumu)

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 23 Aug 2003 - 00:34:12 EEST

    On Fri, 22 Aug 2003 01:56:01 +0300
    "Php" <php@kakalak.org> wrote:
    > Bu konuda daha once Doruk Bey'in ugrasilari
    > oldugunu ve basardigini hatirliyorum liste arsivlerinden.

    I love Linux.
    Yes, I do :-)

    Yardimci olmaya calisan ve gecmiste liste arsivlerine
    gecen herkese tesekkurler. Sonucta basardim.

    Ericsson T65 kullanarak Win98'den internete
    gprs ile baglanma girisimimi hatirliyorum da...
    Yaklasik 1 hafta hem Ericsson hem de telsim musteri
    hizmetleriyle kanka olmustuk. Neyse...

    Motorola Accompli (A008) ve GPRS
    kpppd kullanarak nasil baglanir...

    A. Ilk adim: cihazin tanitilmasi

    Device seceneginden telefonun bagli oldugu port
    secilir. Ornek cihaz listesi ve karsiliklari
    asagida verilmistir:
    /dev/ttyS0 : seri port (com1)
    /dev/ttyS1 : seri port (com2)
    /dev/ttyUSB0 : usb port (0 yerine 1,2.. denenebilir)
    /dev/ttyUB0 : bluetooth (0 yerine 1,2...)
    /dev/ircomm0 : infrared (com1) (0 yerine 1,2...)
    /dev/rfcomm0 : baska bir bluetooth ornegi

    Ben A008 cihazimi seri porttan kablo ile bagladim.
    /dev/ttyS0 yeterli. Flow Control: hardware
    Speed: 57600
    Sart olmamakla birlikte cihazinizin kitabinda
    yazabilir. Alternatifler 115200, 38400, vs...

    Bu ayarlari yaptiktan sonra Query Modem (modemi sorgula)
    diyerek AT komutlarina cevap verip vermedigini gormeniz
    gerekir. Eger goruyorsa sirasiyla AT komut sonuclarini
    gosterecektir.

    Telefonunuzu tanitana kadar sirasiyla diger cihazlari
    deneyebilirsiniz. Query modem'den OK aldiginizda
    diger adima gecebilirsiniz.

    B. Baglanma Secenekleri

    Telefonunuzun markasi ne olursa olsun GPRS ya da
    data connection icin telefonunuzda bir ayar seti
    olusturmaniz islerinizi kolaylastirir. Bunun icin en
    mantiklisi Ericsson yetkili servisinin soyledigi
    gibi tum ayarlari silip sadece baglanti yapacaginiz
    operatore ait ayari birakmaniz. (normalde telefonlarda
    2-3 tane hazir ayar geliyor)

    Linux ile denemeden once telefonunuzun wap browseri
    ile gprs uzerinden internete baglandigindan emin olun.
    Bu durum nokia, motorola ve ericsson telefonlarda ayni
    sekilde etki gostermektedir.

    Hesaplardan yeni bir hesap olusturun ve buna (mesela)
    operatorunuzun ismini verin. Daha sonra pppd options'a
    girin ve asagidakileri ekleyin:
    usepeerdns
    debug
    local
    novj
    nobsdcomp
    novjccomp
    nopcomp
    noaccomp
    nomagic

    Telefon numarasi olarak *99***1# yazin.
    Burada 1 yerine 2,3,4 deneyebilirsiniz. Bu telefonunuzdaki
    uygun data baglantisi ayarina karsilik gelecektir.

    Diger ayarlari elleminize gerek yok. Dial dediginizde
    buyuk ihtimalle baglanacaktir.

    Her ihtimale karsi ~/.kde/share/config/kppprc icinden
    uygun bilgileri veriyorum:

    Not: AT komutlarini Windows'daki inf dosyasindan
    biraz degistirdim. Ancak degistirmeden denedigim baska
    bir bilgisayardan da baglanabildim. Dolayisiyla oynamaniza
    gerek yok...

    [Account1]
    AccountingEnabled=0
    AccountingFile=
    Authentication=0
    AutoDNS=1
    AutoName=0
    BeforeConnect=
    BeforeDisconnect=
    Command=
    DNS=
    DefaultRoute=1
    DisconnectCommand=
    Domain=
    ExDNSDisabled=0
    Gateway=0.0.0.0
    IPAddr=0.0.0.0
    Name=telsim
    Password=telsim
    Phonenumber=*99***1#
    ScriptArguments=
    ScriptCommands=
    StorePassword=1
    SubnetMask=0.0.0.0
    Username=telsim
    VolumeAccountingEnabled=0
    pppdArguments=usepeerdns,debug debug debug,local,novj,nobsdcomp,novjccomp,nopcomp,noaccomp,nomagic

    [Modem]
    AnswerResponse=CONNECT
    AnswerString=ATA
    BusyResponse=BUSY