[linux-baslangic] motorola ve gprs

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Fri 22 Aug 2003 - 01:56:01 EEST

    Bu konuda daha once Doruk Bey'in ugrasilari
    oldugunu ve basardigini hatirliyorum liste arsivlerinden.

    Ben de bir suredir motorola a008 telefonum ile seri
    porttan internete baglanmaya calisiyorum. Adim
    adim yaptiklarimi anlatayim:

    gprs-howto ve google tarafindan bana sunulan
    yuzlerce dokumani karistirdiktan sonra connect,
    disconnect, gprs gibi muhtelif isimlerde pppd
    ayar ve script dosyasina sahip oldum. parametrelerimi
    kendi cihazima gore yaptim (com1'de) falan filan.

    minicom ile com1'e baglandim (com1 windowzca ama
    hardware olarak da plastiginin uzerinde oyle yaziyo,
    masumca bir kullanim tarzi, devam ediyorum)
    atd*98*1#
    ile connection yapti. ama bundan sonra surekli
    yaklasik 30 karakterlik bir dizilim geliyor
    paste etmek isterdim ama karakterleri hatirlamiyorum.
    surekli kendini tekrar ediyor. anladim ki
    modem ayarlari dogru gibi...

    buldugum scriptler ile denedim, ama ayni karakter
    grubuna ulastim. bu arada CID=1 sanirim kulandigim
    telsim gprs'e ait. *98*1# dogru numara olacaktir.

    ayni zamanda diger *99# metodu ve oncesinde at+g..
    seklinde baslayan komutlarla APN ayarini da yaptim.
    yine minicom ile aldigim tekrarlayan karakterlere
    ulastim. buradan cozum alamayinca bir forumda gordugum
    kpppd ile ayarsiz gprs motorola tavsiyelerini yerine
    getirmek icin X yaptim.

    kpppd calistirdim, modemimi sectim, query dedim
    modemi gordu, zaten telefonda da data lambasi yandi
    bu periyot suresince.

    numarayi yazip dial dedim, once no dialtone dedi.
    dialtone gerekliligini iptal ettim, tekrar dial dedim.
    yine ayni karakter grubuyla olay kapandi...

    bu karakter grubunun pek bir onemi oldugunu sanmiyorum,
    muhtemelen bir connection string ve benim pppd'em
    bunu algilayip ona gore dogru cevabi vererek handshaking
    falan yapacaklar galiba. ama olmadi....

    motorola accompli 008 ve seri porttan linux ile gprs
    uzerinden internet konusunda google yetmedi.
    tecrubesi olan var mi?

    slackware 9.0 (kernel dahil tum paketler orijinal)
    ayni sistem dual boot, XP ile internete giriyor
    ayni ayarlar ve aranan numara ile...

    saygilar.
    umut.