[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: Volkan YAZICI (volkany@phreaker.net)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 13:32:50 EEST

    On Fri, 15 Aug 2003 10:56:32 +0300
    Serdar Göncü <sgoncu@anadolu.edu.tr> wrote:

    > Onun yanında Mandrake 9.1 e göre grafiksel olarak örneğin
    > mandrake denetim masasında şurda şuna tıklayıp şuna
    > bakacaksın dense çok daha rahat olacak.

    hımm... tıklayarak modem tanıtacağız...
    ben 2 senedir linux kullaniyorum (sonuc itibariyle hicbir
    sey bilmiyorum dahi denebilir) tiklayarak dosya bile
    actigimi hatirlamiyorum.
    ama belki soruna cozum sunanlar olacaktir.
    (ya da kim bilir belki siz bir ilki basarirsiniz)

    > Zaten şöyle bir problemde oldu tekrar bilgisayarımı
    > açtığımda mandrakenin yüklendiği pencerede
    > hsflinmodem-5.03.27lnxtbeta03042700k2.4.21_0.13mdk-1mdk.i
    > 586.rpm dosyası ile ilgili non GPL licence kernel will not
    > taint gibisinde bişeyler yazdı ama okumaya fırsat kalmadan
    > hızlıca geçtiği için tümüyle not alamadım.

    serdar hocam'in bunun ile ilgili listede bir mesaji vardi
    durun bulursam hemen koyayim.... heh buldum:
    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-baslangic/2003/Aug/0289.html

    > çevirmeli ağ
    > bağlantısı için kppp diye bir program varmış ama ben bunu
    > çalıştırmaya kaltığımda böyle bir program yok diyor. Yoksa
    > MAndrakede aynı işi gören farklı bir programı mı var?

    her linux programi her linux surumunde %99.99 calisir halde
    gelir. diger %00.01 ihtimal ise sizin zorlamanizla
    calisacagini ifade etmektedir
    ama sonuc itibariyle calisir!

    kppp icin ise http://rpmfind.net/'e gidip kppp diye arattim
    bana istemedigim kadar sonuc cikardi (evet istemedigim
    kadar sonuc cunku bana apt yetiyor =)

    > Sonuç olarak modemim, SCSI kartlı scannerim, TV kartım
    > başıma türlü dertler açıyor ve ben tam olarak çözümü nasıl
    > sağlarım bilemediğim için linuxun kolay ve rahat bir
    > işletim sistemi olduğu konusunda şüphelerim oluşmaya
    > başladı.

    linux'un tek yeni baslayanlara yetersiz geldigi tarafidir
    donanim (dikkat edin linux yetersizdir demiyorum, yeni
    baslayanlar oyle zanneder ilk gorus itibari ile)
    eger inglizceniz varsa, cozemeyeceginiz sorun linux icin yok
    gibidir!

    unutmayin siz "windows gibi baska bir isletim sistemi"
    kullanmiyorsunuz; siz, "windows'tan baska bir isletim
    sistemi" kullaniyorsunuz. bu yuzden ilk windows ile
    karsilasitiginiz ani dusunun...

    iyi calismalar