[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: Turgut Yazlak (tyazlak@enka.com)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 13:26:39 EEST

    sirketler calisanlarin (bilgisayar sirketleri haric) islerini =
    yapmalarini isterler ,=20
    yani biri "ben isimin disinda linux ile daha iyi nasil gelisim saglarim =
    diye calisiyorum dese"
    o sirkette sorun olur.=20

    amacimiz linux'un hayatin (is-egitim-ev) her alaninda kullanilmasini =
    saglamak degilse
    zor sistemi hicbir sirket bunyesinde istemez . ms'ye verecegi parayida =
    sineye ceker. (cekiyorlarda)

    benim gorusumu sorarsaniz , bir yabanci ulkeye yuzbinlerce dolar vermek =
    yerine , linux'u destekler=20
    ve ulkenin serbest yazilimla ozgurce insanlarimi kisitlamadan =
    gelismesine musade eden linux kullanmalarini isterdim.

    sorun benden yada sizden degil. sorun linux'a derinlik kazandirmak, =
    kullanici portfoyunu gelistirmek ,=20
    yani , sirketinde islerini yaparken kulanilacak , evde calismalarinda =
    kullanacak , egitimde (unv.de egitimler var) kullanacak

    bu nasil olacak , birgun benim gibi birileri sirketlerinde diyecekki ,=20
    bu firewall'lara neden onbinlerce dolar oduyoruz. alin bir makina ,su =
    sirketten destek alalim , firewall u kuralim (linux) , egitiminide =
    alalim (IT elemanlarimiz icin)
    sonra diyecegizki , mailserver icin neden bu kadar para , bak alistiniz =
    buda mumkun diyecegiz. kendine guveni gelen IT elemanlari bu kismada =
    girebilecekler.

    ben buyuk bir holdingte calismaktayim. bizim IT elemanlarinin boyle bir =
    istekleri yok.

    neden bu isi bilenler ; LKD , gelecek A.S. , frontsize (yanlis yazdiysam =
    ozur) sirketleri bize ugramazlar ,bilgi islemden randevu almazlar, =
    onlara demo yapmazlar

    dedigim gibi , linuxu genis kitlelere maal etmek icin kisileri asmis =
    problemlemlerimiz var.

    saygilarimla

    Turgut