[linux-baslangic] Re: K3b

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 00:33:23 EEST

    Cuma 15 Ağustos 2003 10:10 sularında, Hasan BAŞKÖY şunları yazmıştı:
    > Merhaba,
    >
    > MAndrake 9.1 Bamboo edition kullanıyorum. K3b programını çalıştırdığımda
    > aşağıdaki mesajı alıyorum. Bu konuda yardımınızı bekliyorum.
    >
    > Şimdiden teşekkürler,
    > hbaskoy

    K3b.po dosyası hala bitmedi ama aşağıdaki bölüm işinize yarayacak sanırım:

    -------------
    SCSI ya da SCSI öykünmeli bir disk yazıcınız varsa ve bulunamamışsa,
    önceki adıma dönüp onu tanıtın. Buraya geldiğinizde disk yazıcınız hala yoksa,
    bize bir hata raporu gönderin.

    ATAPI yazıcınız varsa SCSI öykünümünü etkinleştirmelisiniz.
    Ancak bu takdirde K3b Yapılandırma Sihirbazı disk yazıcınızı bulabilir.

    SCSI öykünümünün etkinleştirilmesi:

    Çekirdeğinizin en azından modül olarak SCSI öykünümünü destekleyip
    desteklemediğine bakın. Dağıtımınızla gelen standart çekirdeklerden birini
    kullanıyorsanız, modül olarak bu destek genellikle vardır.
    Modül olarak yüklemek için root olarak
      modprobe ide-scsi
    komutunu vermeyi deneyin. Çekirdek SCSI öykünümünü desteklemiyorsa,
    SCSI öykünüm desteğini ya çekirdeğe gömülü olarak ya da modül olarak verip
    çekirdeği yeniden derlemelisiniz. Bunu nasıl yapacağınız konusu şüphesiz
    konumuzun dışındadır.

    Çekirdeğiniz SCSI öykünümünü modül olarak destekliyorsa ve bu modülü
    her seferinde komut satırından etkinleştirmek istemiyorsanız,
    /etc/modules.conf dosyasına
      modprobe ide-scsi
    satırını ekleyerek her açılışta modülün kendiliğinden yüklenmesini sağlayabilirsiniz.

    Son adım, açılışta, çekirdeğe SCSI öykünümü kullanmaya hazır olması için
    bilgi vermektir. Lilo kullanıyorsanız,
      append = "hdc=ide-scsi hdd=ide-scsi"
    satırını>/etc/lilo.conf dosyasına ekleyin ve konsoldan root olarak
      lilo
    komutunu vererek yeni lilo yapılandırmanızı etkinleştirin.
    Sisteminizi yeniden başlattığınızda disk yazıcınız göreve hazır olacaktır.
    --------------

    K3b kullanımıyla ilgili bir belge hazırda var fakat, ing. görüntüleri belgeye
    koymak istemedim. Çünkü o görüntülerle 75kB lık belge 2.5MB oluyor.
    Onun yerine po dosyasını çevirmek mantıklıydı, ama o da pek büyükmüş, iletilerin çoğu
    yukarıdaki gibi birer destan ve belgeden daha ayrıntılı :) Üçte ikisi bitti
    (Şu an dosya 168kB yani belgeden büyük).
    Kalanı da bitecek inşallah ve belge yayınlanmayacak.

    Not: Belge hazırlayanlardan ricam, bu tür uygulamalara İng. resimli Türkçe belge hazırlayana
    kadar lütfen oturup po dosyasını çevirin. İnanın daha makbule geçer.

    Esen kalın,
    Nilgün