[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: Turgut Yazlak (tyazlak@enka.com)
Date: Fri 15 Aug 2003 - 18:53:32 EEST

    Bende goruslerimi bildirmek istiyorum.

    =20
    -------
    son zamanlarda linux ile ilgilenen kisilerin %100'e yakini windowsla =
    baslamistir bu ise=20
    hangi ise baslamistir diye soracak olursaniz . bilgisayari tanima (my =
    computere sag tiklarsaniz)
    islem yapma (excel) yazi yazma (word veya wordpad)
    internete baglanma i=E7in modem (cd den install ediyorsun driveri ya =
    otomatik tariyor , yada my computerden ogrenip driveri yukluyosun)
    ses kartlari , ekran kartlari (gene cd den install olayi)

    printer , scanner ,webcam gibi 3. parti ara=E7larin installarinda (cd =
    lerinden install ediyorsunuz)

    gordugunuz gibi sonkullanici (enduser) asamasi gecmis birileri icin , =
    windowsu yeniden kurmak ,silmek , birdaha kurmak=20
    arada birseyler yiyecek imkaniniz varsa zor degildir.

    dosya yapisida fileexp.'dan listelediginizde bir disiplindedir. exe , =
    doc, xls v.s.

    neden insanlarin DOS ortamindan grafik ortamini (win) sectigini =
    kavrayamazsaniz.

    butun bunlari rahatlikla yapabilen insanlarin neden linux denedigini =
    anlayamazsaniz , isimiz zor

    iyi seyleri yanlis yolla yapan insan durumuna dusersiniz. (bu ayrica =
    kulfettir, yani hem destek olacaksiniz hemde=20
    bu kisilerin daha iyi nasil bir linux kullanicisi olabilecegine dair =
    kafa yoracaksiniz.)

     ticari olmak zorunda degilsiniz ama
    ticari dusunmek bir sanattir. malimi nasil iyi yaparim ,nasil herkesin =
    kullanacagi bir malzeme yaparim diye dusunmek
    bir yetenektir. bunuda nasil olacagini bilmiyorsaniz kullanici =
    sikayetleri ve istekleri size kilavuz olacaktir.=20

    cevremizde linux tan cok anlayan yok , bu yuzden buraya herseyi =
    yaziyoruz ve hazir almaya calisiyoruz.=20
    windows uzun suredir kullanildigi icin , sirketlerimizdeki IT =
    elemanlarindan , cevremizdeki insanlardan
    telefonla , evimize davet ederek , ama ogrenerek sorunlarini =
    hallediyoruz.

    linuxta hala driver sorunu (donanim tanima) vardir ve bu sorunu =
    cozebilen insanlarda sadece bu tartisma mail gruplarindadir.
    bu yuzden hep ayni kisiler , cogu zaman birbirine benzeyen hep ayni =
    sorulari , herzaman sabirla cevaplandirmak zorunda kaliyorlar
    ve linux'un yayginlasmasi icin hersey bu kisilerin sirtinda. (ben daha =
    once ogrenme sekli ile alakali birkac teklif yaptim ama
    sadece 1 arkadas degerlendirmeye gerek gorup bir cevap yazdi.)

    herkes takdir edecektirki , bir konuyu iyi bilmek ile ogretmek arasinda =
    bir fark vardir. =20
    birde egitim-ogretim farki varki , biz (linuxta baslangicta olanlar) =
    daha egitim safhasini gecemedik , umarim uzun olmayan bir zamanda =
    sizlerin gonlunde olan
    ogretim kismina gecebilecegiz. ama egitim seklini revize etmezsek , =
    linuxu bilerek kullananlarin cogalmasi icin gerekli zaman uzayacaktir.

    saygilarimla

    turgut
     =20
    =20