[linux-baslangic] Re: Paralel Posta sistemi

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 12 Aug 2003 - 22:57:08 EEST

    Selamlar..

    Gaflet icindesiniz :)))

    On Tue, 12 Aug 2003 21:33:57 +0300

> [...]
    > nas__ l yokedebilir, dahas__ nas__l m=FCdahale edebilir ki, ya
    > (uninstall yes) sonra(install now) yapacakt__r, ya da 8 -10
    > parametrelik bir ekranda y=F6netici ya da herneyse kullan__c__ya
    > sorulacak sorulara yan__t verilecektir.. Ltf yanl__s anlamay__n ben
    > ele__tirmiyorum ama bir MS serverde ne yaz__kki (tamir-bak__m) ad__na
    > yap__labilecek birsey yoktur.. MS systemlerde y=F6netim yoktur. i__iniz
    > g=FCc=FCn=FCz patch takip etmektirki =F6zellikle win2000 lerden sonra bu =
    da
    > art__k Nortonun liveupdatesi gibi otomatik bug guncellemelere kadar

    Bir hayli yaniliyorsunuz. MS sistemlerinde yapilabilecek cok fazla sey
    vardir. Eger bunlari yaparsaniz canavar gibi sistem olabilir. Elbette su
    gene basa bela olan RPC acigi gibi seyler mustesna.=20

    Daha ilginci ayni acik benzer bir sekilde yakin zamanda bizim SMB
    uzerinde de vardi. Benim bile canimi yakti. Gerci hos, mudahale
    edebilecekken etmeyip honeypot gibi kullandim masaustu makinemi..=20
    =20
    Fark, birinde MS'yi beklemeniz gerekirken digerinde kendiniz kolayca isi
    bitiriverirsiniz.

    MS sistemleri bilhassa komut satirindan kullanilan ve bizim UNIX
    toollarina cok benzeyen (netstat, ldif vs.) ile pek cok elle duzenleme
    gerektiren ini dosyasi ve registry ile gelirler. Bunlar uzeirnde ince
    ayarlari yaparsaniz, 600 kusur Maddelik WinNT (2K) Hardware design
    guide'a uyan bir makineye kurarsaniz vs. bir hayli saglam bir sistem
    elinize gecer.=20

    Yapmaniz gereken cok basit. Topu topu 6 TB (evet Terabayt) kadar tutan
    MS TechLib, Knowledge Base ve Diger dokumantasyon setlerini okuyup API
    referanslarini kavradiniz mi gerisi corap sokugu gibi gelir. MCSE
    sertifikasi ile filan bu bilgiye erisemediginiz gibi, o islemler icin
    asla tik tik yapacaginiz bir dialog'ta yoktur.=20

    Kisacasi eger hakikaten Windows'u iyi biliyorsaniz, windows'u cok saglam
    yapabilirsiniz. Mesela size basit bir soru sorayim. O Exchange server
    biraz daha RAM istese, 4GB Ram taksaniz ne olur ? Ben soyleyeyim 1
    GB'dan fazlasini kullanamaz. Buna onlem olarak ne yapilabilir ? Gayet
    basit, boot.ini'ye /3GB ekleniverir, olay cozulur. Bunu biliyormuydunuz
    mesela ? Iste boyle tonla puf noktasi vardir Windows'un...

    Diger yandan her yeni cikan windows ile birlikte sadece soyle 100-150 MB
    dokuman okumaniz da yeterli olacaktir ileriye yonelik. Hem de o
    bahaneyle ingilizce ogrenirsiniz. Cunku bu dokumanlarin hic bir sekilde
    ingilizce disi versiyonu yoktur. Bizim Linux, maalesef bir suru puf
    noktasini Turkce cesitli kaynaklarla sundugundan bu yolda onunuze ket
    koyar :))

> [...]
    > __eyler =F6grendim, ama ilk bilgisayara MS le ba__lamad__m, IBM
    > Systemlerle ba__lad__m. Yaz__l__m , y=F6netim ve sadelik.. Biz hep kendi
    > i__imizi kendimiz yapt__k.. IBM S/34 , sonra S/36 sonra (S/38
    > kulllanmasamda) ve en son AS400 programc__l__g__... Bunlar__ __u
    > nedenle yazd__m, hic bir zaman makina bizi y=F6netmedi, biz ne dediysek
    > "o onu yapt__.." MS i__letim sistemleri gibi bizi yormad__,
    > h__rpalamad__.. Burada (*nix) d=FCnyas__nda size sunulan bir d=FCnya var,
    > =F6b=FCr tarafta ise size sunulan bir paket var.

    Haa.. Orada durun. UNIX daha az dokuman okumakla daha cok sey
    yapabileceginiz bir sistemdir zaten.=20

    Biz DOS, Win 1, Win 2, Win 3, Win32s, WfW, Win95... Longhorn derken,
    yillar boyu azar azar o bilmem kac terabayti hatmettik. Ve gorduk bu
    ucubeyle ugrasilmaz. Hala 64 Bitlik longhorn'da bile 16 Bit mantigiyla
    yazilmis kodlar ele geliyor. Bu ne bicim lahana tursusudur ki ? Her
    zaman Linux'un Windows'tan kolay oldugunu soylerim. Ve hakikatende
    oyledir aslinda. Ama millet windows'u duse kalka, kah ardindan itip, kah
    cekici cagira cagira yolda yurutmeyi, yolculuk yapmak sandigi icin,
    gerzek bir sekilde "Windows kolayda Linux zor" der. Eger derdiniz
    Linux'u oyle kullanmaksa, maalesef, Linux ya doludizgin gider, ya hic
    gitmez.. Mandrake, RedHat vs. bunun guzel bir ornegidir..

    Bence en iyi Windows olmayan Windows'tur. 25 yildir MS ile yaptigimiz
    yolculuk bana bunu ogretti.. Dileyen hala pencerenin kanatlari arasinda
    SIKISTIGI yerde cirpinip durmaya devam edebilir.. Mazosistlikte bir
    tercih ve zevk meselesidir, zevkler de tartisilmaz..

    Saygi ve sevgiler..